printlogo


کد خبر: 239933تاریخ: 1400/10/12 00:00
هشدار مقام وزارت بهداشت ایتالیا
بدون ماسک وارد ورزشگاه نشوید

یک مقام دولتی در ایتالیا گفته ورزشکاران و هوادارانی که علیه کرونا واکسینه نشده باشند از حضور در مکان‌های ورزشی محروم خواهند شد.
این مقام وزارت بهداشت ایتالیا با گفتن این جمله هشدار داد که بسیاری از تماشاگران هم بدون ماسک وارد ورزشگاه‌ها می‌شوند که این موضوع نیز می‌تواند خطرناک باشد. ایتالیا یکی از اولین کشورهایی بود که زدن ماسک و بازی پشت درهای بسته را به‌صورت قانون در شروع پاندمی کرونا در سال 2020 اجرا کرد، این یعنی برخی از هواداران چیزی حدود دو سال است که با ماسک وارد ورزشگاه می‌شوند تا جلوی انتشار بیشتر بحران کرونا را بگیرند.
به تازگی شیوع سویه جدید کرونا به‌نام اومیکرون هم باعث شده که مسابقات اخیر سری آ ایتالیا که قرار بود روزهای 26 و 29 دسامبر برگزار شود به تعویق بیفتد.
حالا آندرئا کاستا، یکی از مقامات وزارت بهداشت ایتالیا در گفت‌و‌گو با روزنامه ایتالیایی کوریره دلو اسپورت گفته: «ورزشکارانی که واکسن نزده‌اند دیگر نمی‌توانند بازی کنند. پاندمی کرونا نشان داده که فعالیت و گستردگی فراوانی دارد و نمی‌توانیم فداکاری‌هایی که طی دو سال اخیر انجام داده‌ایم را از بین ببریم. امیدواریم که در ورزشگاه‌ها مسئولیت‌پذیری بیشتری را از سوی مردم و ورزشکاران شاهد باشیم. الان تعداد زیادی از هواداران هستند که بدون ماسک به ورزشگاه می‌روند، ما از همه می‌خواهیم که فداکاری بیشتری داشته باشند و این مورد را رعایت کنند.»
 

Page Generated in 0.0068 sec