printlogo


کد خبر: 239932تاریخ: 1400/10/12 00:00
جونیور، سومین بازیکن باارزش جهان
وینی بالاتر از نیمار

وینیسیوس جونیور سال‌ها استعداد ذاتی خود را دست نخورده کنار گذاشته بود اما این فصل یک گام بلند رو به جلو برداشته و یکی از بازیکنان کلیدی رئال مادرید شده است. او در لالیگا درخشیده و انتظارات را از خود بالا برده تا جایی که به یکی از باارزش‌ترین بازیکنان لالیگا تبدیل شده در حالی که حتی در زمان ورود به لیگ اسپانیا هم گرانقیمت بود.
اردیبهشت چهار سال قبل، رئال مادرید اعلام کرد مهاجم 16 ساله‌ای را از فلامنگو خریداری کرده و وقتی 18 سالش تمام شود، با 45 میلیون یورو به‌صورت رسمی بازیکن رئال می‌شود. این مبلغ رکورد بازیکنان زیر 19 سال را شکست و باعث شد وینیسیوس دومین بازیکن گرانقیمت برزیلی تاریخ بعد از نیمار شود.
انتظارات خیلی بالا رفت با توجه به سن و مبلغ انتقال. علاوه بر آن بعضی از نزدیکان وینیسیوس به مارکا گفتند بزودی معلوم می‌شود پولی که رئال مادرید برای این بازیکن پرداخته، خیلی کمتر از ارزش او است. عمه و عموی وینیسیوس، تاتیانا و اولیسه که این بازیکن در زمان حضور در فلامنگو با آنها زندگی می‌کرد، کمی بعد از مشخص شدن انتقال او به رئال مادرید در آینده نزدیک، این حرف‌ها را زدند.
 آنها شگفت‌زده بودند از اینکه انتقال به مادرید اینقدر سریع اتفاق افتاده اما اطمینان داشتند برادرزاده‌شان از فرصت به دست آمده بهترین استفاده را می‌کند. اولیسه در سال 2017 به مارکا گفت: «از چهار یا پنج سالگی می‌گفت می‌خواهد یک فوتبالیست حرفه‌ای شود. او با این قرارداد مسئولیت سنگینی را به عهده گرفته اما ریسک بزرگتر با باشگاه است. این را می‌فهمیم که رئال مادرید به او اعتماد کرده، کار بزرگی انجام داده که شاید غیرمتعارف باشد اما اگر آنها این کار را نمی‌کردند، دیگران انجام می‌دادند. مطمئنم چند سال دیگر با خودشان می‌گویند: او را مفت خریدیم.»
اطمینان عموی وینیسیوس بی‌دلیل نبود؛ با پیشرفتی که داشته و بخصوص بازی‌هایی که در ماه‌های اخیر انجام داده است. این برزیلی سال 2021 را در حالی به پایان رساند که سومین بازیکن باارزش جهان براساس ارزش‌گذاری سایت معتبر ترانسفرمارکت محسوب می‌شود. آنها روی او صد میلیون یورو قیمت گذاشته‌اند که تنها ارلینگ هالند مهاجم بوروسیادورتموند با 150 میلیون یورو ارزش و کیلیان امباپه مهاجم پاری‌سن‌ژرمن را با 160 میلیون یورو پیش روی خود می‌بیند که رئال مادرید امیدوار است این نفر دوم را هم به تیم خود اضافه کند. به این ترتیب وینیسیوس در حال حاضر باارزش‌ترین بازیکن لالیگا محسوب می‌شود. در جمع ستاره‌های فوتبال برزیل هم او ارزشمندترین بازیکن به حساب می‌آید و رکوردی که چندسالی در اختیار نیمار بود را از آن خود کرده است. وینی معادلات در فوتبال برزیل را نیز به هم زده است.
این فصل، وینیسیوس یکی از بازیکنان کلیدی تیم کارلو آنچلوتی محسوب می‌شود که با 46 امتیاز از 19 بازی مدعی اصلی قهرمانی لالیگا است. وینیسیوس در این فصل 12 گل زده و 9 پاس گل داده، تنها کریم بنزما بیشتر از او گل زده و هیچ کس بیشتر از او پاس گل نداده است. در سال جدید احتمالاً قرارداد جدیدی با این بازیکن 21 ساله بسته می‌شود اگرچه قرارداد فعلی‌اش تا سال 2024 اعتبار دارد بنابراین هیچ عجله‌ای وجود ندارد و مذاکرات برای تمدید قرارداد آغاز نشده است.
اما نفرات چهارم تا دهم فهرست باارزش‌ترین بازیکنان جهان در حال حاضر براساس ارزش‌گذاری ترانسفرمارکت عبارتند از:
4- محمد صلاح (لیورپول): 100 میلیون یورو
5- هری کین (تاتنهام): 100  میلیون یورو
6- روملو لوکاکو (چلسی): 100 میلیون یورو
7- برونو فرناندز(منچستریونایتد): 90 میلیون یورو
8- کوین دبروین (منچسترسیتی): 90 میلیون یورو
9- نیمار (پاری‌سن‌ژرمن): 90 میلیون یورو
10- فیل فودن (منچسترسیتی): 85 میلیون یورو
 

Page Generated in 0.0068 sec