printlogo


کد خبر: 239377تاریخ: 1400/10/1 00:00
آغاز دوباره در شماره 100
سریـــع، راحت، زیبـــا
علی شجاعی و محمد شریفی دو بازیکن جوان پرسپولیس که دو گل به ثمر رساندند منتظرند تا جای بیشتری در ترکیب داشته باشند

 

 سامان موحدی راد
 
جام حذفی برای پرسپولیس خوش یمن بود. جامی که برای سرخ‌ها حکم آغاز دوباره داشت. پرسپولیس برخلاف رقیب سنتی‌اش کار سختی در گام نخست جام حذفی نداشت. آنها به مصاف تیم کمتر شناخته شده ویستا توربین رفتند و اگرچه تا دقیقه ۶۴ بازی نتوانستند کاری بکنند اما روی ضعف بدنی حریف در نیمه دوم و تداوم حملات سرخ‌ها 4 گل را در ۲۶ دقیقه به ثمر رساندند و مقتدرانه پیروز میدان شدند.
جام حذفی جام شگفتی‌هاست و همه منتظرند تا در هر مرحله‌ای یک تیم ناشناخته یقه بزرگان را بگیرد و شگفتی بیافریند. در روز نخست این نود ارومیه بود که می‌خواست برای استقلال مشکل‌سازی کند ولی در نهایت استقلال برنده شد. پرسپولیس هم سابقه حذف برابر تیم ناشناخته‌ای چون قشقایی را داشت، می‌توانست قربانی یک تیم ناشناخته دیگر به اسم ویستا توربین شود که چنین نشد. پرسپولیسی‌ها جشن شادی پیروزی پرگلشان در روز مهمی هم جشن گرفتند. نخست اینکه این صدمین بازی سرخ‌ها با سرمربیگری یحیی گل‌محمدی بود و شاگردن یحیی با یک پیروزی پرگل این مناسبت را جشن گرفتند. در فوتبال بی‌ثبات ایرانی اینکه یک مربی به عدد قابل توجه ۱۰۰ بازی روی نیمکت تیمی برسد، اتفاق کمیابی است. البته که یحیی هم این موفقیت را در دو نوبت نشستن روی نیمکت پرسپولیس کسب کرده.
گل‌محمدی احتمالاً در 3 سال اخیر بهترین و مهم‌ترین خرید پرسپولیس بود. در روزگاری که فوتبال ایرانی با قوانین عجیب و غریب تیم‌ها را مجبور به استفاده از مربی ایرانی کرده بود، پرسپولیس بهترین انتخاب را در میان گزینه‌های ایرانی داشت. یحیی گل‌محمدی بهترین محصول دنیای مربیگری ایران است و پرسپولیس این شانس را دارد که از او روی نیمکتش استفاده کند. دومین دلیلی که پیروزی روز گذشته پرسپولیس در برابر ویستا توربین را به خوشحالی دوچندان با سرخ‌ها تبدیل کرد، این بود که این پیروزی در روز باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی سرخ‌ها رخ داد. آنها سرانجام توانستند پرونده کالدرون را ببندند و حالا می‌توانند روی گزینه‌های خارجی‌شان هم فکر کنند. گرچه مدافع تاجیکی پرسپولیس همین روز گذشته تا نیم‌فصل را از دست داد اما به هر حال این انتظار هم برای سرخ‌ها به پایان رسید. البته که در روز باز شدن پنجره این بازیکنان نیمکت‌نشین بودند که نمایش خوبی در پرسپولیس ارائه کردند و به این ترتیب این پیام را به یحیی گل‌محمدی دادند که کار سختی در ادامه فصل برای بستن ترکیب اصلی تیمش در پیش دارد. علی شجاعی و محمد شریفی دو بازیکن جوان پرسپولیس بودند که هم دو گل به ثمر رساندند و هم با نمایش خوب‌شان حالا منتظرند تا جای بیشتری در ترکیب پرسپولیس داشته باشند. پیروزی پرسپولیس برابر ویستا توربین یک پیروزی سریع، راحت و زیبا بود. چیزی که در پرسپولیس کمتر دیده‌ایم.
 

Page Generated in 0.0048 sec