printlogo


کد خبر: 239351تاریخ: 1400/10/1 00:00
خبر

توخل دست به دامن پسربچه‌های چلسی شد
توماس توخل، سرمربی تیم چلسی به دلیل در اختیار نداشتن بازیکنان کافی برای بازی‌های پیش روی این تیم، مجبور شده که 12 تا از بازیکنان آکادمی و ستاره‌های زیر 23 سال باشگاه را به تمرینات تیم اصلی فرابخواند.
چلسی نیز مانند بسیاری دیگر از تیم‌های لیگ برتر این روزها با دردسرهای شیوع گسترده ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند اما علاوه بر غایبان کرونایی، تعدادی دیگر از اعضای تیم آبی‌پوش لندن هم به خاطر مصدومیت شانس بازی ندارند. از آنجایی که سازمان لیگ برتر انگلیس هم قصد لغو بازی‌های چلسی در مقطع کریسمس را ندارد، سرمربی آلمانی چلسی به ناچار مجبور شده است که از رده‌های پایه بازیکن بیاورد.
توخل بعد از تساوی بدون گل مردانش در روز یکشنبه مقابل ولورهمپتون به شدت از مسئولان لیگ برتر جزیره به خاطر رد درخواست چلسی با تعویق این بازی انتقاد کرد. آبی‌های لندن برای این بازی 7 غایب کرونایی داشتند و از زمان تساوی یک - یک برابر اورتون در روز پنجشنبه هم تعداد بازیکنان بیشتری از این تیم مبتلا شده‌اند. با این حال از آنجایی که چلسی به اندازه کافی بازیکن دارد که یک تیم را به میدان بفرستد، سازمان لیگ برتر انگلیس با لغو بازی‌هایش موافقت نمی‌کند.
توخل در اعتراض به این موضوع گفت: «ما ناراحتیم، کمی هم عصبانی. من نگران سلامتی بازیکنان هستم. در 4 روز متوالی در میان بازیکنان ما برخی آزمایش کرونای‌شان مثبت شد. چطور می‌شود این زنجیره را قطع کرد وقتی که همه اعضای تیم کنار هم در اتوبوس می‌نشینند و با هم ملاقات می‌‌کنند. ما 7 مورد مبتلا داشتیم و تلاش کردیم که بازی نکنیم تا شرایط تحت کنترل باشد اما درخواست‌مان رد شد و من نمی‌توانم درک کنم که چرا رد شد. ما نگران سلامت بازیکنان‌مان هستیم.» چلسی روز پنجشنبه هفته گذشته از ابتلای روملو لوکاکو، تیمو ورنر، کالوم هادسون اودوی و بن چیلول به کرونا خبر داده بود.
  
 
کاپیتان سابق آرسنال جانشین کاوانی شد
از زمان خروج سرخیو آگوئرو از فهرست بازیکنان بارسلونا و سپس بازنشستگی او به دلیل ابتلا به مشکل قلبی، بارسایی‌ها با کمبود نیرو در خط حمله‌شان مواجه شده‌اند و هر روز نام یک گزینه جدید برای جانشینی ستاره آرژانتینی شنیده می‌شود. تازه‌ترین مورد هم پیر امریک اوبامیانگ، مهاجم گابنی آرسنال است که به تازگی به خاطر بی‌انضباطی‌اش بازوبند کاپیتانی توپچی‌ها را از دست داده و حسابی از چشم سرمربی‌اش میکل آرتتا هم افتاده است.
اوبامیانگ چند وقت پیش به دلیل انتشار عکس‌هایی از او در حال خالکوبی در اسپانیا در شرایطی که به بهانه مشکلات خانوادگی از آرسنال مرخصی گرفته بود، جنجال‌ساز شد. پس از این ماجرا او بازوبند کاپیتانی را از دست داد و حالا گفته می‌شود که احتمال دارد در بین قرمزپوشان لندن هم نماند. بارسلونا به جذب قرضی او تمایل دارد اما به خدمت گرفتن ستاره سابق بوروسیا دورتموند پرهزینه‌تر از آن است که باشگاه بحران زده‌ای مانند بارسلونا بتواند از عهده خریدش برآید. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که حقوق اوبامیانگ برای بازی در آرسنال 350 هزار پوند در هفته است و بارسا از عهده پرداخت آن برنمی‌آید. اوبامیانگ به سبب بی‌انضباطی اخیرش احتمالاً دیگر جایی در آرسنال نخواهد داشت و انتظار می‌رود که تیم لندنی به او اجازه دهد برای همراهی تیم ملی کشورش گابن به آفریقا سفر کند. پیش از این هم از بازیکنان دیگری مانند فران تورس از منچسترسیتی با قیمتی در حدود 50 میلیون پوند و ادینسون کاوانی، مهاجم اروگوئه‌ای منچستریونایتد به‌عنوان اهداف بارسا یاد می‌‌شد. در فهرست خرید‌های مورد نظر بارسلونا برای تابستان، نام فران تورس در بالای فهرست قرار دارد. پس از او کاوانی بیشترین جذابیت را برای آنها دارد. کاوانی که تابستان امسال برای عقد یک قرارداد 12 ماهه جدید با منچستریونایتد توافق کرده بود، در این فصل تنها سه بار در ترکیب اصلی به میدان رفته است که مصدومیت تاندون پا و حضور کریستیانو رونالدو دلایل اصلی پایین بودن آمار اوست؛ با این حال، گفته می‌شود منچستر نمی‌خواهد او را در ژانویه از دست بدهد و قصد دارد کاوانی را تا تابستان نگه دارد که در این صورت ممکن است اوبامیانگ در صورت گرفتن دستمزد کمتر، به این تیم برود.
 

Page Generated in 0.0059 sec