printlogo


کد خبر: 239333تاریخ: 1400/10/1 00:00
فوتسال

تغییرات ناظم‌الشریعه مقابل ایتالیا
نصف تیم ملی از جام‌جهانی باقی ماندند
تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی نخستین مسابقه تدارکاتی خود پس از رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ لیتوانی را مقابل ایتالیا برگزار کرد که در این دیدار نفرات جدیدی جزو لیست بازیکنان قرار گرفته بودند و در عکس تیمی دیده شدند. تصویر ۱۴ نفره تیم ملی فوتسال ایران در مسابقه دوستانه با ایتالیا در حالی منتشر شده که نسبت به جام‌جهانی ۷ تغییر در آن دیده می‌شود و 7 بازیکن باتجربه دیگر با نظر سیدمحمد ناظم‌الشریعه همچنان در فهرست مانده‌اند تا انتقال تجارب آنها به جوانان، کمک حال تیم باشد.
سپهر محمدی، باقر محمدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، حسین طیبی، سعید احمدعباسی، محمد شجری و مسلم اولادقباد ۷ بازیکنی هستند که مثل لیست جام‌جهانی، مقابل ایتالیا هم به کار گرفته شدند و به میدان رفتند که در این بین طیبی، احمدعباسی و شجری موفق به گلزنی برابر ایتالیا شدند و محمدی نیز روز خوبی را پشت سر گذاشت. از بین جوانانی که اخیراً به تیم ملی فوتسال ایران اضافه شدند و مقابل ایتالیا به میدان رفتند، مهدی کریمی بازیکن ۲۵ساله گیتی‌پسند اصفهان نمایش ویژه‌تری نسبت به سایرین داشت که توانست سه گل از شش گل شاگردان ناظم‌الشریعه را به ثمر برساند و خودی نشان بدهد.
 
 
 
ناظم‌الشریعه: شکست ایتالیا نشان از قدرت فوتبال ایران است
بعد از 30 سال به این پیروزی بزرگ رسیدیم
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران پس از پیروزی شاگردانش مقابل ایتالیا به نکاتی جالب اشاره کرد. محمد ناظم‌الشریعه با اشاره به برد تیم ملی فوتسال ایران مقابل ایتالیا گفت: «این پیروزی جوانان باغیرت را به ملت عزیز ایران تبریک می‌گویم. پیروزی برابر ایتالیا در خود ایتالیا پس از ۳۰ سال نشان از قدرت و استعداد فوتسال ایران است. به بازیکنان تبریک می‌گویم که در مدت زمان کم برنامه‌ها را اجرا کردند. در حال حاضر بزرگترین حسن تیم ما این است که وقتی جوان با جوان تعویض شد، هیچ افت و خیزی در تیم رخ نداد.»
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با اشاره به شکست در نیمه اول دیدار با ایتالیا عنوان کرد: «اتفاقی که در اواخر نیمه اول رخ داد از روی بی‌تجربگی بود که باید آن را قبول کنیم. 
قصد ندارم درباره داوری صحبت کنم اما باید بپذیریم داوری نقطه ضعف داشت. باید پخته‌تر عمل کنیم و درصد اشتباه را کم کنیم. جا دارد از مربیان لیگ که بازیکنان را در اختیارمان قرار دادند تشکر ‌کنم.
بازیکنان همه تلاش‌شان را کردند و به خودشان و خانواده و جامعه فوتسال تبریک می‌گویم. همچنین از فدراسیون فوتبال بابت مهیا کردن این شرایط جهت نشان دادن استعدادهای‌مان تشکر می‌کنم و همچنین از اصولی و عزیزی‌خادم که انگیزه خوبی ایجاد کردند.»
 
 
ایران در گروه آسیای مرکزی
حریفان تیم ملی 16 دی معرفی می‌شوند
مسابقات مرحله مقدماتی فوتسال قهرمانی آسیا فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. بر این اساس کنفدراسیون فوتبال آسیا سه‌شنبه رسماً اعلام کرد قرعه‌کشی مرحله مقدماتی این بازی‌ها روز ۶ ژانویه (۱۶ دی ۱۴۰۰) انجام می‌شود. مرحله مقدماتی این مسابقات در مناطق مختلف برگزار خواهد شد. به‌عنوان مثال، تیم ملی فوتسال ایران به‌همراه ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، افغانستان و... در منطقه آسیای مرکزی قرار دارند و مرحله مقدماتی در این منطقه بین این تیم‌ها برگزار می‌شود. 
در نهایت و بعد از پایان مرحله مقدماتی، ۱۵ تیم راهی مرحله نهایی می‌شوند و با کویتِ میزبان، تشکیل‌دهنده ۱۶ تیم شرکت‌کننده در مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا (در سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۲) خواهند شد.

 


Page Generated in 0.0049 sec