printlogo


کد خبر: 238400تاریخ: 1400/9/14 00:00
نگاه کارشناسان داوری درباره صحنه‌های بحث‌برانگیز دربی
پنالتی استقلال سوخت، خطا روی عالیشاه گرفته نشد

دربی پایتخت با قضاوت موعود بنیادی‌فر به‌عنوان داور وسط و کمک‌های حسن ظهیری و علیرضا ایلدروم به پایان رسید. مسابقه‌ای که صحنه‌های بحث‌برانگیز داوری زیادی داشت. بعد از پایان این مسابقه، طبق معمول همیشه کارشناسان داوری نظرات خود را درباره صحنه‌های بحث‌برانگیز بازی مطرح کرده‌اند که ظاهراً همه آنها معتقدند داور یک پنالتی به سود استقلال نگرفته است. علاوه بر این معتقد بودند داور خطای چشمی روی عالیشاه را به اشتباه نگرفته است. در ادامه نظرات سه کارشناس داوری را می‌خوانیم:
 
مظفری‌زاده: یک پنالتی استقلال گرفته نشد
سعید مظفری‌زاده در خصوص عملکرد داور دربی ۹۷ گفت: «تیم داوری در مجموع عملکرد خوبی داشت. البته در اواسط نیمه دوم یک اتفاق که منجر به درگیری هم شد، به وجود آمد. بنیادی‌فر به اشتباه توپ را برای استقلال تشخیص داد در حالی که روزبه چشمی بر روی بازیکن پرسپولیس خطا کرده بود و کمک‌داور هم این موضوع را به داور وسط گفت اما او همچنان به کار خود اعتقاد داشت.»
او تأکید کرد: «بنیادی‌فر در اواسط نیمه دوم و بعد از آن اتفاق تمرکز خود را از دست داد و نتوانست قضاوت خوبی داشته باشد. او در صحنه‌ای که استقلالی‌ها نسبت به آن اعتراض و اعتقاد داشتند یک پنالتی باید به سودشان گرفته می‌شد، اشتباه کرد و به‌دلیل اینکه تمرکز نداشت برای استقلال پنالتی نگرفت.» مظفری‌زاده در ادامه گفت: «دو کمک بنیادی‌فر هر دو عملکرد خوبی داشتند. هم ظهیری و هم ایلدروم عملکرد خوبی داشتند و با اینکه پرسپولیس نسبت به یک آفساید معترض بود اما کمک‌داور اول اشتباه نکرده بود.»
 
قهرمانی: خطا روی ژستد پنالتی بود
محسن قهرمانی درباره داوری تأکید کرد: «در صحنه‌ای که توپ به دست امیری برخورد کرد و موجب اعتراض آذری به داور شد، من معتقدم خطای هند فاکتورهای مخصوص به خودش را دارد و از نظر من ادامه بازی تصمیم درستی بود. صحنه برخورد عالیشاه با بازیکن استقلال خطا بود و اگر داور این صحنه را ندیده، به نظر من بازیکنی در سطح عالیشاه نباید اینگونه به داور اعتراض می‌کرد.» برخورد فرجی با رودی ژستد پنالتی بود؟ قهرمانی می‌گوید: «درست است که توپ در آن صحنه نبود اما بی‌احتیاطی بازیکن پرسپولیس را دربر داشت و از نظر من این صحنه پنالتی بود.»
 
مظفری: چشمی روی عالیشاه خطا کرد
نوید مظفری گفت: «قضاوت بنیادی‌فر در بازی نه‌چندان سخت استقلال و پرسپولیس معمولی بود. این بازی سه صحنه داشت. در دقیقه ۱۴ آفساید مهاجم استقلال به‌درستی اعلام شد. در دقیقه ۷۰ باید خطای روزبه چشمی روی امید عالیشاه اعلام می‌شد اما کارت زرد او بعد از اعتراض درست بود. در دقیقه ۸۶ حمله بازیکنان استقلال آفساید نبود. در ادامه خطای پنالتی روی ژستد مهاجم استقلال رخ داد و داور باید پنالتی می‌گرفت.»
 

Page Generated in 0.0053 sec