printlogo


کد خبر: 238373تاریخ: 1400/9/14 00:00
خبر

برای دیدار با محمدی و حاجی‌صفی
سفر به یونان، برنامه بعدی اسکوچیچ
سرمربی تیم ملی بعد از تماشای دربی راهی یونان خواهد شد تا عملکرد ملی‌پوشان ایرانی در تیم آ. ا. ک آتن را زیر نظر بگیرد. او قطعاً در این دیدار موفق به دیدار با کریم انصاری‌فرد نخواهد شد، به خاطر اینکه کریم به کرونا مبتلا شده و به قرنطینه رفته است. اسکوچیچ به تازگی با سفر به کشورهای ترکیه و قطر با ملی‌پوشان ایرانی دیدار کرد و در دوحه چند بازی از جام ملت‌های کشورهای عربی را هم از نزدیک دید که می‌توان به تماشای بازی تیم‌های عراق و امارات اشاره کرد. دو تیمی که 7 و 12 بهمن در استادیوم آزادی تهران در برابر ایران صف‌آرایی خواهند کرد.تیم ملی در ماه‌های آذر و دی برنامه‌ای نخواهد داشت اما در ابتدای بهمن ماه بلافاصله بعد از پایان دور رفت بازی‌های لیگ برتر اردوی تدارکاتی تشکیل می‌دهد تا برای بازی با عراق آماده شود. این بازی همانطور که اشاره شد 7 بهمن ماه در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد. در صورتی که فدراسیون فوتبال ایران برای این بازی برای خانم‌ها هم به صورت غیر گزینشی بلیت‌فروشی داشته باشد می‌تواند بازی را با حضور تماشاگر برگزار کند.
 
 
نگاهی به عملکرد رقبای ایران در جام جهانی اعراب
برد سوریه و امارات، تساوی عراق
در ادامه رقابت‌های هفته دوم جام جهانی فوتبال اعراب که در قطر برگزار می‌شود، تیم ملی سوریه مقابل تیم ملی تونس که 3 امتیاز داشت، قرار گرفت. تیم ملی سوریه که پس از شکست سنگین مقابل ایران در دور برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی، در نخستین دیدارش در جام جهانی اعراب برابر امارات نیز مغلوب شده بود، با انگیزه مضاعفی به مصاف تونس رفت و خیلی زود به گل رسید.
سوری‌ها در دقیقه ۴ با شوت پشت محوطه اولیور کاس و دفع عجیب دروازه‌بان تونس که توپ از زیر دستان او عبور کرد و وارد دروازه شد، به گل اول بازی دست یافتند و پیش از پایان نیمه نخست نیز تونس یک اخراجی داد. سوریه مثل شروع بازی، نیمه دوم را نیز توفانی آغاز کرد و در دقیقه ۴۷ با شوت پشت محوطه تماشایی و مهار نشدنی محمد العنز که به کنج دروازه تونس رفت، گل دوم را به ثمر رساند. تونس که پس از کسب پیروزی ۵ بر یک مقابل موریتانی به دنبال جبران نتیجه و گرفتن امتیاز در دومین بازی بود، در رسیدن به گل ناموفق بود تا تیم ملی سوریه به پیروزی ۲ بر صفر دست پیدا کند و با ۳ امتیاز و تفاضل گل پایین‌تر نسبت به تونس در جایگاه سوم جدول گروه B جام جهانی اعراب بایستد. تیم ملی سوریه یکی از همگروه‌های ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ است که در هر 2 مسابقه رفت و برگشت مقابل شاگردان دراگان اسکوچیچ شکست خورد.
 تیم ملی امارات هم پس از کسب پیروزی ۲ بر یک در نخستین مسابقه خود مقابل سوریه در عرب‌کاپ، به یک برد دیگر در این رقابت‌ها دست یافت و در لحظات پایانی به برتری برابر موریتانی دست یافت. ملی‌پوشان امارات در دقیقه ۶۹ با ضربه قیچی برگردان تماشایی علی صالح دروازه موریتانی را برای نخستین بار باز کردند اما حضور میلی‌متری گلزن اماراتی‌ها در آفساید موجب شد تا این گل مردود اعلام شود. در شرایطی که بازی با تساوی بدون گل رو به پایان بود، تیم ملی امارات در دقیقه  90+3 روی توپ ارسالی از جناح راست زمین و دفع ناقص مدافع موریتانی، توسط خلیل الحمادی تعویضی گل برتری را به ثمر رساند. تیم ملی امارات با پیروزی یک بر صفر مقابل موریتانی ۶ امتیازی شد، در صدر جدول گروه B جام جهانی فوتبال اعراب قرار گرفت و در آستانه صعود به مرحله بعد قرار گرفت.
همچنین تیم ملی عراق که یکی از حریفان ایران در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ است، به مصاف تیم ملی بحرین رفت. ملی‌پوشان فوتبال عراق که در نخستین مسابقه خود در عرب‌کاپ به تساوی ۲ بر ۲ مقابل عمان رسیده بودند، این بار هم به تساوی بدون گل برابر بحرین دست یافتند و در این رقابت‌ها ۲ امتیازی شدند. تیم ملی فوتبال عراق در حال حاضر با ۲ امتیاز در رده دوم جدول گروه A عرب‌کاپ و بالاتر از تیم‌های یک امتیازی عمان و بحرین و همچنین پشت سر قطر ۶ امتیازی ایستاده است. مسابقه بعدی تیم ملی عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی در بهمن‌ماه مقابل ملی‌پوشان فوتبال ایران برگزار می‌شود؛ دیداری که می‌تواند صعود شاگردان دراگان اسکوچیچ به جام جهانی را به همراه داشته باشد.

 


Page Generated in 0.0048 sec