printlogo


کد خبر: 238372تاریخ: 1400/9/14 00:00
سوژه

حمایت صریح وزیر ورزش 
از واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها
اختلاف‌های سازمان لیگ با باشگاه‌های سرخابی بر سر تبلیغات محیطی، در نهایت با دخالت وزیر ورزش به مذاکره‌ای انجامید که نتیجه‌اش واگذاری تبلیغات محیطی به این دو باشگاه در بازی‌های پیش رو بوده است.حمید سجادی در این رابطه گفت: «در موضوع تبلیغات محیطی سردار آجورلو طرحی را برای بهره‌گیری تیم‌ها منطبق بر قوانین و شرایط «AFC» ارائه کردند تا تیم‌های میزبان در استادیوم خانگی یا استادیومی که از سوی آنها اجاره می‌شود بتوانند خود مجری تبلیغات شوند.»او همچنین توضیح داد: «ما مطالعاتی داشتیم و من بهترین طرح را این دیدم و جلساتی را نیز با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم و آن را مطرح کردم و ایشان پیشنهاد دادند برای اجرای آن کارگروهی تشکیل شود و چندین جلسه به صورت حضوری، تلفنی و مجازی آنطور که به من گزارش شد برگزار شده و نهایتاً بنا شد استقلال و هر تیم دیگری که می‌خواهد، تبلیغات محیطی خود را داشته باشد.»وزیر ورزش تأکید کرد: «کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه این کار را داده است و در بسیاری از کشورها این موضوع اجرا می‌شود. استقلال کارگزار خاص خود را برای تبلیغات محیطی دارد و پرسپولیس و مدیرعامل این تیم نیز اظهار داشت اگر استقلال در اجرای آن موفق بود ما هم از آن استقبال می‌کنیم و تأکید رئیس فدراسیون فوتبال نیز این بود که همه تیم‌ها از این موضوع بهره ببرند.»سجادی در خصوص تأمین منابع مالی تیم‌ها توسط وزارت ورزش گفت: «براساس قانون ما حق نداریم از بودجه بیت‌المال به تیم‌های حرفه‌ای کمکی کنیم و وقتی این موضوع وجود دارد باید شرایطی فراهم شود تا درآمدی برای تیم‌ها ایجاد شود و بخشی از این موضوع درآمد از طریق تبلیغات است و ما با کلیات طرح استقلال و سردار آجورلو موافق هستیم اما همانطور که عرض کردم مهندس صدری در جلسه‌ای گفتند ما صبر می‌کنیم تا استقلال این موضوع را اجرا کند و اگر موفق شد ما هم استقبال می‌کنیم.»او در مورد عملکرد سازمان لیگ نیز تأکید کرد: «زمانی که در مورد بازی پرسپولیس حواشی ایجاد شد و بازی به تأخیر افتاد من شخصاً ورود کردم و به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفتم اجازه دهید بازی آغاز شود و پس از آن به اختلافات رسیدگی شود. این تأخیر در شأن فوتبال ما نبود و هیچ کس از آن راضی نبود و باید به شکلی برنامه‌ریزی شود که همه رویداد‌ها منظم برگزار شود و این نظم برای پیشرفت ورزش لازم است. در مورد این اتفاق هم من گزارش خواستم تا دیگر شاهد تکرار این موضوعات نباشیم.»
 
 
استقلال و پرسپولیس، پیروز نبرد با سازمان لیگ
در جلسه‌ای که دیروز (شنبه) با حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ، مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال و معاونان او در محل سازمان لیگ برگزار شد، در نهایت مقرر شد که تبلیغات محیطی توسط باشگاه استقلال انجام شود.
مسئولان استقلال چکی از سوی کارگزار برای ارائه ضمانت در اختیار سازمان لیگ قرار دادند تا بتوانند تبلیغات محیطی دربی را در اختیار داشته باشند.
بعد از این جلسه و پس از مذاکرات مجید صدری با حمید سجادی و شهاب‌الدین عزیزی خادم و با دستور وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال، تبلیغات محیطی بازی‌هایی به میزبانی پرسپولیس هم به این باشگاه واگذار شد. پرسپولیس در بازی هفته جاری با تیم «هوادار» که میزبان است، تبلیغات محیطی را در ورزشگاه آزادی انجام خواهد داد.علی‌رغم این توافق‌ها، مسائلی درباره نصب تبلیغات محیطی استقلال وجود دارد که استقلال درباره آنها باید مذاکرات دیگری با سازمان لیگ و هیأت فوتبال استان داشته باشد. به عنوان مثال یکی از این موارد به تابلوهای تبلیغاتی سه متری و ایستاده پشت دروازه و نزدیک به تونل ورزشگاه آزادی مربوط می‌شود که حبیب الله شیرازی، رئیس هیأت فوتبال تهران درباره آن گفته است: «برگزاری مسابقه براساس استانداردها انجام می‌شود. این تابلوهای سه‌متری باید برداشته شود یا روی زمین گذاشته شود. نماینده مسابقه باید آمبولانس و تونل را رؤیت کند تا در مواقعی که حادثه رخ می‌دهد همه چیز را تحت کنترل داشته باشد.»رئیس هیأت فوتبال استان تهران با بیان اینکه انجام تبلیغات در ورزشگاه مشکلی ندارد و هماهنگی صورت گرفته است، تأکید کرد: «فقط این قسمت را در حال هماهنگی هستیم. تماشاگران در ورزشگاه نیستند و جلوی دید آنها گرفته نمی‌شود ولی این قسمت با هماهنگی اصلاح می‌شود.»در حال حاضر مهم واگذاری تبلیغات محیطی بود که ظاهراً حاصل شده است و به نظر می‌رسد که باقی توافق‌ها کار سختی نباشد.

 


Page Generated in 0.0040 sec