printlogo


کد خبر: 238367تاریخ: 1400/9/14 00:00
NBA

کری و رفقا ترمز ققنوس‌ها را کشیدند
سریال شکست ناپذیری تیم فینیکس سانز سرانجام به پایان رسید. صدرنشین جدول کنفرانس غرب که 18 بازی قبلی‌اش را به صورت متوالی برده بود، دیروز برابر گلدن استیت وریرز با نتیجه 118 به 96 شکست خورد و به این ترتیب، گلدن استیت باخت دو روز قبل‌ترش در خانه ققنوس‌ها را به شیوه‌ای قاطعانه‌‌تر و با 22 امتیاز اختلاف جبران کرد. با این حال سم کر، سرمربی وریرز در پایان بازی اعتراف کرد که هنوز هم فینیکس سانز را بهترین تیم کنفرانس غرب می‌داند. این درست همان جمله‌ای بود که همتای او در تیم رقیب، مونتی ویلیامز، درباره تیم گلدن استیت گفت. در هر صورت با توجه به اینکه سهم هر یک از دو تیم بالانشین جدول کنفرانس غرب از مصاف‌های رودرروی‌شان یک پیروزی بوده، به احتمال زیاد این بحث که سانز بهترین تیم غرب است یا وریرز همچنان ادامه خواهد داشت.
در ثبت این نتیجه، استفن کری گارد خوش تکنیک گلدن‌استیتی‌ها شب خود را از تبدیل شدن به یکی از بدترین شب‌های زندگی حرفه‌ای‌اش نجات داد و 23 امتیاز کسب کرد تا امتیازآورترین بازیکن تیمش باشد. او به جز این امتیازات، 5 پاس گل هم داد و 5 ریباند داشت.
استیو کر پس از بازی درباره عملکرد دفاعی تیمش مقابل قهرمان فصل گذشته کنفرانس غرب گفت: «می‌دانم که این گلدن‌استیت است که دارد تلاش می‌کند به فینیکس سانز برسد، نه برعکس. 
ما دو سال است که در پلی‌آف‌ها حضور نداشته‌ایم. پس داریم سعی می‌کنیم که خودمان را به آنها برسانیم و می‌دانیم که آنها بهترین تیم منطقه غرب هستند مگر اینکه یکی پیدا شود و آنها را حذف کند».
در طرف مقابل هم ویلیامز سرمربی تیم فینیکس سانز که امتیاز‌آورترین بازیکن آن هم 23 امتیازی بود (دئاندره آیتون) در تمجید از گلدن استیت وریرز گفت: «آنها با سرعت دادن به بازی کارشان را خوب انجام دادند.
 این همان کاری بود که ما در بازی اول انجام دادیم. این بخشی از یک بازی شطرنج است. در کوارتر دوم هر وقت که ما فرصت و فضای خالی به دست آوردیم، خارق‌‌العاده کار کردیم اما آن تنها کوارتری بود که در انجام این کار ثبات داشتیم».
 
 
 
باخت لیکرز در دربی با حضور لبران 
لبران جیمز پس از سپری کردن یه دوره مأیوس‌کننده برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سلامت NBA درست به موقع به ترکیب تیمش برگشت تا لیکرز را در نبرد رودررو با رقیب همشهری یعنی لس‌آنجلس کلیپرز همراهی کند اما او هم نتوانست مانع از شکست لیکرز شود. در ثبت این پیروزی لوک کنارد 19 امتیاز گرفت (17 تای آن در نیمه دوم بود) که مهم‌ترین‌شان دو پرتاب سه امتیازی موفق در دقایق پایانی رقم خورد تا کلیپرز با نتیجه 119 به 115 لیکرز را شکست دهد. البته امتیازآورترین بازیکن کلیپرز در این بازی مارکوس موریس جونیور بود که 21 امتیاز گرفت. پل جورج دیگر بازیکن امتیاز‌آور کلیپرز بود که مانند کنارد 19 امتیاز کسب کرد و در میان تمام بازیکنان این تیم بیشترین پاس گل (9) و ریباند (8) را هم به ثبت رساند.
برای لیکرز هم آنتونی دیویس با 27 امتیاز و 4 پاس گل و 10 ریباند امتیازآورترین بازیکن بود. جیمز هم که اولین بازی‌اش را پس از مثبت شدن تست اولیه کرونا انجام می‌داد 23 امتیاز گرفت و به آن 11 ریباند و 6 پاس گل هم اضافه کرد. بازگشت جیمز پس از آن صورت گرفت که یکسری تست‌های کرونای تکمیلی انجام داد که نشان می‌داد او به این ویروس مبتلا نشده است. به این ترتیب جیمز مقابل کلیپرز توانست تنها دوازدهمین بازی‌ خود در بیست‌و‌چهارمین مسابقه فصل تیمش را انجام دهد. او پس از مسابقه گفت: «فقط می‌توانم بگویم گیج شده‌ام، متأسفم و عصبانی. من در خانه نشسته بودم و هیچ کاری نمی‌توانستم انجام دهم. امروز برای اولین بار از یکشنبه هفته پیش توانستیم یک توپ بسکتبال را بگیریم. امیدوارم بعد از این روزهای خوبی در انتظارم باشد.»با نتیجه این مسابقه کلیپرز از لیکرز سبقت گرفت و یک پله بالاتر از آن در رده ششم جدول کنفرانس غرب ایستاد.

Page Generated in 0.0041 sec