printlogo


کد خبر: 232155تاریخ: 1400/4/19 00:00
سایپا-استقلال، ساعت:19:50
فرهاد و فراز یک ملاقات مهیج

به چند دلیل استقلال بازی ساده‌ای مقابل سایپا نخواهد داشت. دلیل اول رویارویی فراز کمالوند با استقلال است. فراز تا پایان لیگ قهرمانان آسیا به عنوان دستیار کنار فرهاد مجیدی بود و تا حد زیادی روی عملکرد تیمی استقلال شناخت دارد. دلیل دیگر جایگاه سایپا در جدول است که صرفنظر از اینکه چه کسی در قامت سرمربی روی نیمکت سایپا می‌نشیند، این وضعیت می‌توانست برای استقلال مخاطره‌آمیزباشد چون سایپا فرصت‌های آنچنانی پیش رو ندارد و در مسیرسقوط به دسته پایین‌ترقرار گرفته و هیچ بعید نیست برای اولین بار در تاریخ حیات خود در فوتبال ایران راهی لیگ پایین‌ترشود. اعتبار سایپا در گروی دستیابی به امتیازهای باقیمانده است و اگر مقابل استقلال هم نتیجه دلخواه را به دست نیاورد، ممکن است زودتر از حد تصور در مسیر سقوط قرار بگیرد.
از آن سو فرهاد مجیدی و شاگردانش نیز نیم نگاهی به جایگاه دومی جدول دارند و چنانچه از سد سایپا بگذرند و سپاهان تا قبل از بازی هفته آخر امتیازات بیشتری از دست بدهد، آنگاه فرهاد مجیدی و شاگردانش فرصت خواهند داشت تا در بازی آخر لیگ بیستم جایگاه خود را یک پله دیگر نیز ارتقا ببخشند. به همین جهت دستیابی به امتیاز بازی امشب برای استقلال از اهمیت وافری برخوردار است و همه می‌دانند که استقلال نمی‌خواهد از خیر امتیاز این بازی نیز به سادگی بگذرد.
مسأله دیگر استقلال در پیش بودن دربی است و دستیابی به یک برد روحیه‌آور قبل از این بازی می‌تواند استقلال را یک گام به خواسته‌اش در بازی پنجشنبه نزدیک‌تر کند. اگر مجیدی و شاگردانش از سد سایپا بگذرند با روحیه‌ای مناسب گام به بازی سنتی خود می‌گذارند. پیروزی قبل از این بازی شاید با محاسبات عقلی دلیلی مستدل برای رسیدن به برد در آن بازی نباشد اما به لحاظ روحی و روانی اثرات مثبتی در روحیه آبی‌ها خواهد گذاشت ضمن اینکه سرخ‌ها نیز بازی نه چندان راحتی مقابل آلومینیوم اراک ندارند و حتی دور از ذهن نیست که مقابل این تیم سختکوش با بن‌بست مواجه شوند.
 در واقع استقلال باید طوری قدم بردارد که به سمت برد در این بازی حرکت کند تا با روحیه مناسب گام به بازی پنجشنبه بگذارد. پیروزی در این بازی دور از دسترس استقلال نیست بخصوص اینکه مهاجم آماده و فرصت‌طلبی همچون مهدی قایدی در خط آتش این تیم نقش‌آفرینی می‌کند و دست استقلال را برای عبور از سایپا باز می‌گذارد.
احتمالاً فراز کمالوند برای بازی امروز رو به یک بازی محتاطانه خواهد آورد. کمالوند همواره با تیم‌های نه چندان مطرح مقابل تیم‌های بزرگ همین استراتژی را به کار می‌گیرد اما قطعاً نیم نگاهی هم به پیروزی در این بازی خواهند داشت و با ضدحمله‌ها سعی در رسوخ به لایه‌های دفاعی استقلال را خواهد داشت.
استقلال البته در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی در بخش دفاعی خود داشته و نشانه‌هایی از پیشرفت در ساق‌های مدافعان این تیم دیده می‌شود اما به طور قطع غیبت نادری تغییراتی را در پست هافبک-مدافع چپ خواهد داشت. شاید اگر میلیچ در استقلال حضور داشت او می‌توانست این سمت را به خودش اختصاص دهد اما جدایی او حالا شانس را به دیگر بازیکنان می‌دهد و حتی بعید نیست از متین کریم‌زاده استفاده شود.
دروازه‌بان استقلال اما به احتمال زیاد حسینی است. مردی که در یک ماه اخیر عملکرد رو به رشدی داشته است. در خط دفاع نیز عارف غلامی، سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند حضور خواهند داشت. در سمت راست نیز حضور موسوی محتمل‌تر از غفوری است. هافبک‌ها نیز آرش رضاوند، مهدی مهدی پور و مسعود ریگی خواهند بود. حال ممکن است سرمربی استقلال به کریم‌زاده هم بازی ندهد و برای مثال فرشید اسماعیلی در سمت چپ بازی کند.
در خط حمله نیز حضور قایدی و مطهری قطعیت بیشتری دارد ضمن اینکه رمضانی نیز همچون قبل یکی از شانس‌ها است. البته درباره دیاباته هم خبرهای امیدبخشی به گوش می‌رسد و ممکن است او نیز به عنوان بازیکن تعویضی برای استقلال به میدان برود.
 

Page Generated in 0.0053 sec