printlogo


کد خبر: 232138تاریخ: 1400/4/19 00:00
در انتظار اخبار خوب از توکیو نباشید
آسمانخراش‌های کم ارتفاع!

سامان موحدی راد
 
نگاهی به 12 نامی که مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال برای حضور در توکیو انتخاب کرده، خبر از حضور ستاره‌های فراوانی در تیم می‌دهد اما نتایج آماده‌سازی تیم ملی پیش از المپیک به ما یادآوری می‌کند که قرار نیست خبرهای خوبی از توکیو به گوش برسد. تیم ملی ایران چند بازی پیش از رقابت‌های المپیک برگزار کرده اما نتایج آن چندان جالب توجه نیست. از جمله اینکه با فاصله زیاد و با نتیجه 96 به 53 برابر اسپانیا شکست خورد. این دومین دیدار ایران برابر اسپانیا بود که هر دو با شکست‌هایی با فاصله همراه بود. 
پیش از آن هم تیم ملی ایران سه بازی در توکیو انجام داده بود که حاصل آن 2 شکست و تنها یک پیروزی برابر ژاپن بود. البته که نتایج دیدارهای تدارکاتی مهم نیست اما شاید همین نتایج تصویری دقیق‌تر از عملکرد احتمالی تیم ملی ایران در المپیک را پیش‌روی‌مان ترسیم کند. 
شاید همین مسأله موجب شده تا رقابت‌ها شروع نشده از ظرفیت تیم ملی و شرایط واقعی آن صحبت می‌شود. از جمله اینکه رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران می‌گوید که نباید توقع بی‌جایی از تیم‌های والیبال و بسکتبال ایران در المپیک داشته باشیم.
در چند وقت اخیر مسأله وضعیت سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران هم از آن موضوعات جنجالی در خصوص تیم ملی بود. انتخابی که شاید نشانی از بی‌توجهی فدراسیون به وضعیت تیم در المپیک باشد. مهران شاهین‌طبع که از بهترین مربی‌های داخلی است، همزمان با تیم ملی هدایت شهرداری گرگان را هم بر عهده دارد. به نظر دوران دوشغله بودن در ورزش حرفه‌ای به سر رسیده ولی در بسکتبال به ظاهر حرفه‌ای ایران گویا قرار نیست چنین تصمیم‌هایی گرفته شود. جالب اینکه شاهین‌طبع حد فاصل پایان قراردادش با شهرداری گرگان تا آماده سازی تیم ملی برای المپیک قرارداد جدیدی هم با شیمیدر و برای دو فصل آینده منعقد کرده که به خوبی نشان می‌دهد تیم ملی در اولویت چندم او و فدراسیون ایران قرار دارد. 
نسل خوبی از بسکتبالیست‌های ایران بدون تدارک خاص و حرفه‌ای قرار است المپیک را تجربه کنند. امید که حداقل تجربه خوبی از این رقابت‌ها برای این جوانان باشد.

Page Generated in 0.0052 sec