printlogo


کد خبر: 232116تاریخ: 1400/4/19 00:00
شوآف فدراسیون وزنه‌برداری روی سهمیه جهانفکریان نتیجه نداد
پریسا از حضور در المپیک محروم شد

رضا عباسپور     

چند روز پیش وقتی بحث سهمیه تاریخی پریسا جهانفکریان و حضور او در بازی‌های المپیک 2021 توکیو مطرح شد، با توجه به اینکه این وزنه‌بردار کتف و دست خود را قبل از رسانه‌ای شدن خبر سهمیه المپیکی‌اش تحت عمل جراحی سنگینی قرار داده بود، تأکید کردیم که این وزنه‌بردار به هیچ وجه در فاصله زمانی اندک باقیمانده تا بازی‌های المپیک توکیو نمی‌تواند نماینده زنان وزنه‌برداری ایران در المپیک باشد اما مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری که پیش از تثبیت سهمیه جهانفکریان او را بابت انتقاداتی که از فدراسیون و کادرفنی بانوان کرده بود به کمیته انضباطی کشانده و از نظر روحی و روانی ذهن و تمرکز او را به هم زده بودند، به یکباره با چرخشی عجیب و مخالف با رویه قبلی‌شان، مثل سنوات قبل بازهم شوآف تبلیغاتی راه انداخته و خود را منجی و حامی این ملی‌پوش نشان دادند! در حالی‌که مشخص بود بازی جدید اتاق فکر فدراسیون وزنه‌برداری بیشتر برای رد گم کردن و به بیراهه کشاندن تمرکز و ذهن جهانفکریان از بلایی بود که همین مجموعه برسر او در مسیر المپیک آوار کرده بودند!
 
 با دست پس زدند، با پا پیش کشیدند!
شورای پزشکی فدراسیون پزشکی ورزشی بعد از انجام معاینات تخصصی روی کتف و دست تازه جراحی شده پریسا جهانفکریان اعلام کرد که نماینده وزنه‌برداری زنان ایران به هیچ وجه در شرایط فعلی شرایط حضور در بازی‌های المپیک توکیو را ندارد! پس از اعلام اعطای سهمیه المپیک به پریسا جهانفکریان، بانوی وزنه‌بردار ایران جهت حضور در المپیک 2021 توکیو، بحث‌ها و اما و اگرهای زیادی در خصوص شرایط جسمانی و آمادگی او به واسطه جراحی اخیر بر روی کتفش مطرح شد. به همین دلیل فدراسیون پزشکی ورزشی جهت بررسی وضعیت این ملی‌پوش و اظهارنظر تخصصی، شورای تخصصی پزشکی تشکیل داد. در نهایت نیز شورای پزشکی فدراسیون پزشکی ورزشی که با حضور چند پزشک فوق تخصص، جراح و نمایندگان این فدراسیون تشکیل شده بود پس از بررسی مدارک پزشکی و کنترل گزارشات جراح مربوطه اعلام کرد که او با وضعیت موجود شرایط حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را ندارد. این خبر، قطعاً بیش از بقیه حال «اتاق فکر» فدراسیون وزنه‌برداری و تصمیم سازان این مجموعه را گرفت زیرا آنها در چند روز گذشته و بعد از اینکه متوجه شدند چه گاف و اشتباه تاکتیکی بزرگی بابت تخریب روحیه بانوی ملی‌پوش وزنه‌برداری که موفق شد نخستین سهمیه المپیکی و تاریخی این رشته را در بخش زنان کسب کند مرتکب شدند، سریع خود را جمع و جور کرده و این‌بار درنقش منجی جهانفکریان خود را جا زدند.
 پخش چند کلیپ و فیلم با ژست دوستانه و صمیمی از این بانوی افتخارآفرین روی خروجی منابع اطلاع رسانی فدراسیون در فضای مجازی با این مضمون که همه چیز تبدیل شده به گل و بلبل بین جهانفکریان و فدراسیون بیانگر این بود که مثل همیشه مسئولین فدراسیون با شوآف تبلیغاتی سعی دارند رد سیاه و تیروتار قبل را پاک کرده و به عنوان «ناجی بانوی ملی‌پوش کشورمان» تفکر منفی قبلی در این خصوص را از ذهن و افکار عمومی پاک کنند. غافل از اینکه جراحی و زخم باقیمانده از زیرتیغ رفتن پریسا جهانفکریان به قدری تازه بود که با این فضاسازی‌های نخ‌نما شده و بازی‌های تبلیغاتی فدراسیون هم نمی‌شد آن را نادیده گرفت و از کنارش به سادگی عبور کرد، باج گرفت و از مسئولان ورزش سهم خواهی کرد. مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری فکر نمی‌کردند که رودست خورده و نتوانند از این آب گل آلود برای خود صیدی چشمگیر داشته باشند. به همین دلیل سعی داشتند حواشی ایجاد شده از درگیری‌های گذشته خود با جهانفکریان را کنترل کرده و از آن به سود خود برای المپیک بهره برداری نمایند. تیری که با ریختن آب پاکی توسط شورای پزشکی فدراسیون پزشکی روی دست فدراسیون(ناتوانی جهانفکریان برای حضور در المپیک) به سنگ خورد و باعث شد فدراسیون این‌بار هم نتواند گاف و سوتی نابخشودنی خود را با شوآف تبلیغاتی خنثی کند. به هرروی قطعاً مسئول اصلی از دست رفتن این فرصت سوزی تاریخی اتاق فکر فدراسیون و رئیس این مجموعه است. زیرا اگر آنها جهانفکریان را نادیده نمی‌گرفتند و قبل و بعد از مسابقات آسیایی 2021 ازبکستان با او بدرفتاری، بی‌مهری و تندخویی نمی‌کردند، شاید الان شاهد از دست رفتن فرصتی طلایی و تاریخی برای زنان وزنه‌برداری ایران در بازی‌های المپیک نبودیم.

Page Generated in 0.0053 sec