printlogo


کد خبر: 232109تاریخ: 1400/4/19 00:00
انگار برخی مصونیت دارند که هم توهین می‌کنند هم تهمت می‌زنند
گل‌محمدی: هر تیمی جای ما بود از هم می‌پاشید

یحیی گل‌محمدی که معمولاً حمید مطهری را به مصاحبه‌های قبل و بعد از بازی‌ها می‌فرستاد دیروز در نشست خبری قبل از بازی با آلومینیوم اراک شرکت کرد و تمام حرف‌های دلش را بیرون ریخت. او ابتدا بعد از خسته نباشید به کادر درمان و ابراز امیدواری برای پایان کرونا با واکسیناسیون درباره بازی و مسائل تیمش مفصل صحبت کرد:
 
بازی با آلومینیوم: مقابل تیمی بازی داریم که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی گرفته و نشان داده منسجم است. با حضور منصوریان تحول خوبی در آلومینیوم به وجود آمد و بازی‌های خوبی از این تیم دیدم. فردا (امروز) روز راحتی برای پرسپولیس نیست و باید بتوانیم جدا از دوندگی و ایجاد موقعیت برای رسیدن به پیروزی تمرکز بالایی داشته باشیم. امیدوارم روز خوبی برای ما باشد، بازیکنان ما هم آماده این مسابقه هستند و البته شرایط سختی را سپری می‌کنند. امیدوارم شاهد یک بازی خوب و تماشاگرپسند از سوی هر دو تیم باشیم.
 
باخت دور رفت: در آن بازی به دلیل اشتباهات واضح داوری باختیم. یک گل‌مان آفساید اعلام شد و زمانی که یک بر صفر جلو بودیم باید یکی از بازیکنان حریف اخراج می‌شد، قبل گل دوم آلومینیوم هم خطایی اتفاق نیفتاد اما واقعاً هیچ‌وقت این موضوع را در بوق و کرنا نکردیم و همیشه به تصمیمات داور احترام گذاشتیم. همیشه شرایط سخت داوری را درک می‌کنیم و این موضوع را می‌دانیم که داوران با حداقل دستمزد و حداکثر سختی کار و تلاش می‌کنند. باید از همه آنها تشکر کنم. علیرغم اینکه می‌دانیم برخی تیم‌ها از صحنه‌ای که آفساید بوده به گل رسیدند و شلوغ‌کاری و هوچی‌گری کردند. در بازی رفت و برگشت یک تیم دیگر مقابل همین آلومینیوم، سه پنالتی به سود تیم آلومینیوم اعلام نشد و آن تیم در این دو بازی به یک برد و یک تساوی رسید و 4 امتیاز کسب کرد. علیرغم اینکه تیم حریف می‌توانست امتیازات بیشتری به دست آورد. تمرکز ما روی کار خودمان است. مشکلاتی که ما داریم هیچ تیمی ندارد. باید مقداری درباره این مسائل صحبت کنم. از ابتدای فصل مشکلات‌مان شروع شد و به ویژه پس از راهیابی به فینال لیگ قهرمانان آسیا این مشکلات به وجود آمد. ما با تمام ناملایمات و اتفاقاتی که برای پرسپولیس رخ داد کارمان را شروع کرده، ادامه دادیم و توانستیم در نیم‌فصل اول خود را به عنوان قهرمان معرفی کنیم. اگر هر تیمی جای ما بود از هم می‌پاشید و این موضوع را صادقانه می‌گویم اما بچه‌های ما و انرژی مثبت هواداران پرسپولیس را زنده کردند. باید از تمام بازیکنانم تشکر کنم، با وجود تمام مشکلات‌شان به ویژه در بحث مالی با تمام وجود کار کرده و زحمت کشیدند. بار سختی‌ها و مشکلات مالی باشگاه روی دوش بازیکنان بوده. بدهی‌ به برانکو، ‌بودیمیر و سایر بدهی‌ها وجود داشته هر چند این مسائل در ظاهر نباید به بازیکنان ربط داشته باشد اما بیشترین فشار روی دوش بازیکنان بود و هنوز هم وجود دارد. امیدوارم باشگاه هم نسبت به این قضیه مقداری توجه بیشتری داشته باشد. می‌دانیم مشکلات وجود دارد و مسئولان پرسپولیس هم صبح تا شب کار می‌کنند اما ادامه مشکلات ممکن است به تیم ضربه بزند.
 
بیانیه‌نویسی برخی تیم‌ها و فضای مسمومی که از طریق تهمت‌زنی‌ها ایجاد شده: اشاره کردم، متأسفانه در لیگ و فوتبال ما این موضوع باب و رایج شده که هر تیمی بیشتر اعتراض و هوچی‌گری کند امتیاز هم می‌گیرد. این مسأله در چند سال گذشته به ویژه یکی دو سال اخیر خیلی باب شده است. جای اینکه تیم‌ها تمرکزشان روی فوتبال و تیم‌های خودشان باشد مدام درباره این و آن صحبت می‌کنند. از مدیرعامل تا سرمربیان تیم‌ها وقتی درباره تیم‌های دیگر حرف می‌زنند قطعاً تمرکزشان روی تیم خودشان نیست. این اتفاقات درد بزرگی برای فوتبال ما است. اگر مشکلاتی که پرسپولیس دارد را هر تیم دیگری داشت به جرأت می‌گویم منحل می‌شد اما واقعاً انگیزه مضاعفی داریم، هوادارانی داریم که برای آنها جان می‌دهیم و به عشق‌شان تمام تلاش خود را می‌کنیم. می‌دانیم چقدر هواداران مشکل دارند و در این شرایط سخت اقتصادی مشکلات زیادی دارند اما هیچ‌وقت حمایت‌شان از ما کم نشده. از همه طرفداران تشکر می‌کنم و اطمینان داشته باشند در بازی‌های باقیمانده لیگ هم با تمام وجود برای‌شان زحمت می‌کشیم.
 
پرداخت شدن بخش دیگری از قرارداد بازیکنان آلومینیوم و رسیدن دریافتی آنها به 75 درصد قبل از بازی با پرسپولیس: اطلاعی از این موضوع ندارم، بازیکنان آلومینیوم حق دارند صددرصد هم دریافت ت کنند هیچ مشکلی از این لحاظ وجود ندارد. خیلی از تیم‌های لیگ مشکل مالی ندارند و وقتی مقابل ما بازی می‌کنند هم انگیزه مضاعفی دارند و هم پاداش‌های‌شان چند برابر می‌شود. یک تیم برای مساوی مقابل ما برای بازیکنانش 50 تا 90 میلیون تومان پاداش در نظر گرفته بود اما با همه اینها مبارزه می‌کنیم. یک تیم دو هفته دیگر با ما بازی دارد و از همین الان برایش پاداش تعیین کرده‌اند. این مسائل نشان می‌دهد پرسپولیس راه خود را پیدا کرده و تیم‌های دیگر از ما ترس دارند. ایجاد این مسائل ممکن است برای تیم‌های دیگر غیرممکن باشد. باز هم می‌گویم از شروع فصل مشکلاتی داشتیم. می‌خواستم درباره جزئیات صحبت کنم اما جایش اینجا نیست. فقط بلد هستیم با تمام وجودمان بجنگیم و این کار را یاد گرفته‌ایم که برای کسب افتخار برای هواداران تمام تلاش‌مان را به کار بگیریم. ان‌شاءالله هم خدا کمک می‌کند و هم حمایت هواداران سبب انگیزه بیشتری می‌شود.
 
مصاحبه اخیر رادوشویچ و برنگشتن او به تمرینات: از زمانی که رادو از تیم ما جدا شد به باشگاه اعلام کردم تحت هر شرایطی باید بازگردد زیرا در شرایط فعلی و بازی‌های حساسی که باقی مانده اگر اتفاقی برای حامد لک بیفتد بدون دروازه‌بان می‌مانیم. دروازه‌بان جوان پرسپولیس تجربه خیلی کمی دارد و اصلاً در بازی‌های لیگ برتر تجربه ندارد. از باشگاه می‌خواهم این موضوع را هر چه سریع‌تر حل و فصل کند. از خود رادو هم می‌خواهم نسبت به خواسته‌اش مقداری کوتاه بیاید. نمی‌دانم چرا اتفاقات به اینجا کشید؟ این مشکلات نباید برای پرسپولیس به وجود بیاید اما چنین مسائلی از شروع فصل رخ داده است. هنوز هم سؤال بزرگ که هیچ‌وقت هم درباره‌اش به جواب نرسیدم این است که چگونه بشار از پرسپولیس رفت؟ دو بازیکن خارجی داشتیم که نمی‌دانم به چه دلیلی گذاشتند و رفتند. با این شرایط کار می‌کنیم و امیدوارم بحث رادو هم حل شود. از باشگاه می‌خواهم این موضوع را برطرف کند حتی اگر لازم باشد خودم امشب با رادو صحبت می‌کنم تا این موضوع برطرف شود. در هفته‌های باقیمانده لیگ برتر تیم‌ها، مربیان، باشگاه‌ها و مدیران‌عامل دوست دارند نتیجه بگیرند. از همه آنها درخواست می‌کنم به جای مصاحبه درباره تیم حریف و مشکلاتی که ممکن است حریف‌شان داشته باشد یا نداشته باشد تمرکزشان روی مسابقات و تمرینات خودشان باشد. باید به لیگ آرامش بدهیم. این چیزی است که فوتبال ما به آن احتیاج دارد. متأسفانه خیلی باب شده که مربیان و مدیران‌عامل درباره تیم‌های دیگر صحبت می‌کنند و متأسفانه هر چه هم از دهان‌شان بیرون می‌آید، می‌گویند. متأسفانه هیچ عکس‌العمل و نظارتی هم از طرف فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق و کمیته انضباطی نسبت به این موارد وجود ندارد. انگار آنها مصونیتی دارند که خیلی راحت تهمت زده و به حریف توهین می‌کنند اما هیچ‌وقت با آنها برخورد مناسبی انجام نمی‌شود. این موضوع خیلی نگران‌کننده است، فدراسیون باید نسبت به صحبت‌ها خیلی قوی ورود کند. تمام صحبت‌هایی که در یکی دو هفته اخیر شده بار حقوقی دارد و فشار زیادی به باشگاه‌ها وارد می‌کند. باید این موضوع با ورود قوی فدراسیون و ارکان نظارتی برطرف شود. نباید کسی به خودش اجازه بدهد درباره تیم‌های دیگر خیلی راحت صحبت کند. اگر ما هم بخواهیم این کار را انجام بدهیم حرف زیاد داریم. خیلی اتفاقات عجیب و غریب امسال برای پرسپولیس هم از داخل تیم و هم از بیرون افتاده اما هیچ‌وقت نیامدیم با هوچی‌گری، ‌مصاحبه و حرف زدن زیاد درباره این مسائل صحبت کنیم. هیچ وقت دنبال تنش نبوده و به این فکر می‌کردیم تمرکزمان روی تیم باشد. نتیجه‌اش را هم می‌بینیم. امیدوارم مدیران‌عامل، مربیان و تمام دست‌اندرکاران باشگاه‌ها و تیم‌ها نسبت به تیم خودشان تمرکز داشته باشند و درباره تیم حریف صحبت نکنند.

Page Generated in 0.0054 sec