printlogo


کد خبر: 232107تاریخ: 1400/4/19 00:00
خبر

ثروتمندترین داور دنیا
فینال یورو را سوت می‌زند
بیورن کوئیپرس، مردی که به ثروتمندترین داور دنیا معروف است، جدال تیم‌های ملی ایتالیا و انگلیس را در فینال یورو 2020 سوت می‌زند. قطار جام ملت‌های اروپا فردا شب در ورزشگاه ویمبلی لندن به ایستگاه پایانی خود می‌رسد و انگلیس، تیمی که روزهای شیرین خود را با پیروزی 2 بر یک در وقت‌های اضافه برابر دانمارک ادامه داد به مصاف تیم ایتالیایی می‌رود که در بازی اول مرحله نیمه نهایی، اسپانیا را در ضربات پنالتی شکست داد. در حالی که ایتالیا برای چهارمین بار در یورو و برای دهمین بار در فینال یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی به میدان می‌رود، انگلیسی‌‌ها از اولین حضورشان در فینال جام ملت‌های اروپا هیجان زده‌اند.
بعد از حرف و حدیث‌هایی که دنی ماکلی هلندی با اعلام یک پنالتی بحث‌برانگیز در بازی انگلیس و دانمارک به وجود آورد، یوفا باز هم به یک داور هلندی اعتماد کرده است و این بار بیورن کوئیپرسی که درآمدش در سال 2016 حدود 11/5 میلیون پوند تخمین زده شد، فینال مهم‌ترین تورنمنت فوتبال ملی اروپا را سوت خواهد زد.کوئیپرس مؤسس مشترک سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای «جامبو کوئیپرس» در هلند است که اسپانسر مکس فرستاپن، راننده هلندی تیم فرمول یک ردبول هم محسوب می‌شود. کوئیپرس دارای مدرک مدیریت بازرگانی از دانشگاه نایمخن هلند است و آنقدر پول دارد که همین حالا بازنشسته شود و تا پایان عمرش تنها استراحت کند. با این حال او عاشق قضاوت بازی‌های بزرگ است و تعداد بازی‌های بزرگتر از بازی فردا شب هم بسیار کم است. برای هفتمین بار است که یوفا، قضاوت یکی از فینال‌های خود را به کوئیپرس می‌سپارد. در امر قضاوت این بازی، کوئیپرس از کمک دو هموطنش ساندر فن‌روکل و اروین زینسترا بهره می‌برد. کارلوس دل‌سروی اسپانیایی داور چهارم است و باستین دانکرت از آلمان هم به عنوان داور ویدئویی (VAR) ایفای نقش خواهد کرد.
کوئیپرس پیش از این سه بار در یورو 2020 سوت زده است که دو تای آن در مرحله گروهی بوده است: بازی دانمارک و بلژیک و بازی اسپانیا و اسلواکی. قضاوت دیگر او هم در بازی تیم‌های چک و دانمارک در مرحله یک چهارم نهایی بوده است. آخرین فینالی که این مرد هلندی قضاوت کرده، فینال لیگ اروپای سال 2018 میان اتلتیکومادرید و مارسی بود که نماینده اسپانیا پیروز شد. پیش از آن هم او فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2014 میان رئال مادرید و اتلتیکومادرید را قضاوت کرده بود که رئالی‌ها با فتح آن دهمین قهرمانی‌شان را کسب کردند.
 
 
«نه» راموس به پیشنهاد‌های پرزرق و برق سیتی و آرسنال
سرخیو راموس بازیکن جدید پاری‌سن‌ژرمن بالاخره روز پنجشنبه به صورت رسمی به تیم پایتخت فرانسه پیوست و با این تیم قراردادی دو ساله بست. او در حالی راهی فرانسه شد که می‌توانست برای تیم‌های بزرگ دیگری مانند آرسنال و منچسترسیتی هم بازی کند. او در پایان قراردادش و به دلیل عدم توافق با فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه در مورد تمدید قرارداد و حقوق، مجبور شد به 16 سال حضورش در رئال مادرید خاتمه دهد و به عنوان بازیکن آزاد به فرانسه رفت.
تیم‌های زیادی برای جذب راموس دست به کار شدند که در میان آنها دو قدرت فوتبال جزیره هم حضور داشتند اما مدافع اسپانیایی ترجیح داده به تیمی برود که این روزها خوب خرج می‌کند و امیدوار است که به لطف این ولخرجی‌ها بتواند فصل آینده طلسم ناکامی‌هایش در لیگ قهرمانان اروپا را بشکند.
آرسنال سعی داشت با پیشنهاد قراردادی دو ساله که به ازای هر فصل آن 15 میلیون پوند حقوق می‌داد، راموس را وسوسه کند اما سابقه ناکامی‌های این تیم در سال‌های اخیر برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا کاپیتان سابق رئال مادرید را از فکر کردن به پیشنهاد این تیم منصرف کرد. در واقع نمایندگان و مدیربرنامه‌های راموس به قبول این پیشنهاد راغب‌تر بودند اما خود بازیکن ترجیح داد به تیمی برود که حضور در لیگ قهرمانان را برایش تضمین کند.
پیشنهاد سیتی هم دو ساله بود و در بخشی از آن راموس می‌توانست در پایان این دو سال به MLS آمریکا برود تا با یکی دیگر از تیم‌های تحت تملک مالکان سیتی یعنی نیویورک سیتی قرارداد 3 ساله ببندد اما این بار هم خود بازیکن این پیشنهاد را رد کرد. راموس به ازای هر فصل بازی در PSG، 12 میلیون یورو حقوق می‌گیرد که با احتساب پاداش‌ها به 15 میلیون یورو هم خواهد رسید.
 

Page Generated in 0.0060 sec