printlogo


کد خبر: 232103تاریخ: 1400/4/19 00:00
آمار می‌گوید:
بهترین بازیکنان یورو چه کسانی هستند

 تنها یک بازی از یورو 2020 مانده است. انگلیس و ایتالیا در فینال به مصاف هم می‌روند و این تورنمنت که پر از اتفاقات غیرمنتظره بود، به پایان خواهد رسید. ایتالیا با روبرتو مانچینی تا حالا درخشان کار کرده است. آنها توانسته‌اند اتریش، بلژیک و اسپانیا را در مرحله حذفی شکست دهند اما یک ستاره آنها در این میان چشم همه را خیره کرده: لئوناردو اسپیناتزولا. این بال تدافعی که دچار پارگی تاندون آشیل شده است، در تورنمنت امسال رکورد سریع‌ترین بازیکن را از آن خود کرد. او در یک بازی توانست به سرعت 34 کیلومتر در ساعت برسد. لوییک نگو، مدافع مجارستان هم در این آمار با او شریک است و این دو نفر در صدر جدول قرار دارند. البته مجارستان در همان مرحله گروهی در گروه مرگ حذف شد. در میان بازیکنان با سرعت بالا، کینگزلی کومان از فرانسه و کودی گاکپو از هلند هم حضور دارند. این دو نفر توانسته‌اند رکورد 33/5 کیلومتر در ساعت را به جا بگذارند.
دانیل جیمز از ولز هم دیگر بازیکنی است که در جمع پنج بازیکن برتر حضور می‌یابد. سرعت او 33/4 کیلومتر در ساعت بوده است. البته مارکوس رشفورد، هم‌تیمی‌اش در منچستر یونایتد هم تقریباً همین آمار را کسب کرده است.
هرچند بازیکنان پس از فصلی طاقت‌فرسا پا به این رقابت‌ها گذاشته‌اند، تقریباً تمامی آنها توانسته‌اند با توان بالایی در میدان حاضر شوند و زمین را بپیمایند.
از نظر پوشش زمین، پدری، ستاره جوان اسپانیا در صدر قرار دارد. رکورد خارق‌العاده او 76/1 کیلومتر دوندگی است. اگر اسپانیا به جای ایتالیا به فینال می‌رسید، این آمار او بهتر هم می‌شد.
پایین‌تر از او، جورجینیو از ایتالیا قرار دارد که پنالتی سرنوشت‌ساز بازی با اسپانیا را به گل تبدیل کرد. او 72/3 کیلومتر دوندگی داشته است. کالوین فیلیپس، بازیکن انگلیس هم با 67/3 کیلومتر در رده بعدی است. یواکیم مله، بازیکن دانمارک با 66/6 کیلومتر در رده چهارم است و آیمریک لاپورت از اسپانیا هم 65/9 کیلومتر دویده است.
از نظر دقت پاس، بازیکن صدرنشین فردی غیرمنتظره است. ریس جیمز با 99 درصد پاس‌های صحیح، در صدر جدول حضور دارد. البته این آمار جهت‌دار است، چرا که او تنها مقابل اسکاتلند در مرحله گروهی و به مدت 90 دقیقه بازی کرد اما جیمز در تنها بازی‌ای که انجام داد، توانایی بالای خود را نشان داد و کمک کرد که تیمش در آن بازی، که با تساوی بدون گل به پایان رسید، مالکیت توپ را حفظ کند.
ددریک بویاتا از بلژیک با 97/5 درصد دقت پاس نفر دوم است. متس هوملس، مدافع میانی آلمان هم با 97/3 درصد، با فاصله‌ای اندک در رده سوم قرار دارد. سپس نوبت به اریک گارسیا از اسپانیا با 96/7 درصد دقت پاس می‌رسد. اکسل ویتسل از بلژیک هم با 96/5 درصد دقت پاس، در رده پنجم قرار می‌گیرد.
انگلیس برای اولین بار در 55 سال گذشته به فینال یک رقابت مهم راه یافته است و این خبر بدی برای آنها است: مارکو وراتی، هافبک ایتالیا، با فاصله زیادی بهترین تکل‌زن یورو 2020 بوده است. او 21 قطع توپ داشته و به این ترتیب به‌راحتی در صدر جدول قرار می‌گیرد. یکی از نفرات دوم در این لیست هم ایتالیایی است: ماریو لوکاتلی که هفت تکل موفق کمتر از وراتی داشته است. اشتفان لاینر از اتریش و سرخیو بوسکتس از اسپانیا هم به اندازه لوکاتلی، یعنی 14 قطع توپ موفق داشته‌اند اما اتریش و اسپانیا از رقابت‌ها حذف شده‌اند و این دو بازیکن نمی‌توانند به آمار خود بیفزایند. در نهایت، میکولا شاراپنکو از اوکراین با 13 تکل پنجم است. این نشان می‌دهد که مردان آندری شوچنکو در چند هفته گذشته، عملکرد خوبی داشته‌اند.
 سریع‌ترین بازیکنان: 1. لئوناردو اسپیناتزولا – ایتالیا – 34 کیلومتر در ساعت؛ 2.لوییک نگو - مجارستان – 34 کیلومتر در ساعت 3. کینگزلی کومان – آلمان – 33/5 کیلومتر در ساعت 4. کودی گاپکو – هلند – 33/5 کیلومتر در ساعت 5. دانیل جیمز – ولز – 33/4 کیلومتر در ساعت
 بیشترین پوشش زمین: 1. پدری – اسپانیا – 76/1 کیلومتر 2. جورجینیو – ایتالیا – 72/3 کیلومتر 3. کالوین فیلیپس – انگلیس – 67/3 کیلومتر 4. یواکیم مله – دانمارک – 66/6 کیلومتر 5. آیمریک لاپورت – اسپانیا – 65/ 9 کیلومتر
بیشترین دقت پاس: 1. ریس جیمز – انگلیس – 99 درصد 2. ددریک بویاتا – بلژیک – 97/5 درصد 3. متس هوملس – آلمان – 97/3 درصد 4. اریک گارسیا – اسپانیا – 96/7 درصد 5. اکسل ویتسل – بلژیک – 96/5 درصد
بهترین تکل‌زنندگان: 1. مارکو وراتی – ایتالیا – 21 تکل موفق 2. مانوئل لوکاتلی – ایتالیا – 14 تکل موفق 3. اشتفان لاینر – اتریش – 14 تکل موفق 4. سرخیو بوسکتس – اسپانیا – 14 تکل موفق 5. میکولا شاراپنکو – اوکراین – 13 تکل موفق
 

Page Generated in 0.0059 sec