printlogo


کد خبر: 232102تاریخ: 1400/4/19 00:00
خبر

سایپا شکایت از پیکان را بین‌المللی کرد
در نهایت پس از چند هفته حکم کمیته انضباطی که بازی خبرساز پیکان و سایپا را سه بر صفر به سود نارنجی‌پوشان تهرانی اعلام کرده بود، یکشنبه هفته گذشته و در فاصله 24 ساعت مانده تا بازی حساس سایپا و ذوب‌آهن، رأی کمیته استیناف اعلام شد و این کمیته رأی کمیته انضباطی را برگرداند و بازی را با همان نتیجه‌ای که در زمین به سود پیکان رقم خورد، تأیید کرد. حالا باشگاه سایپا که خیلی زود هم به حکم کمیته استیناف اعتراض داشت، درصدد اعتراض به این حکم در دادگاه عالی ورزش است و به همین دلیل به تازگی جلسه‌ای در باشگاه و با حضور اعضای هیأت مدیره برگزار شد که روابط عمومی باشگاه سایپا اینطور در مورد آن نوشته است: «نشست ویژه مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره باشگاه سایپا به همراه مدیر حقوقی و وکلای این شرکت به منظور بررسی رأی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و راه‌های احقاق حق باشگاه سایپا برگزار و با تصمیم اعضا مقرر شد پروسه قانونی این مسأله تا حصول نتیجه از طریق دادگاه بین‌المللی ورزش (CAS) به صورت ویژه پیگیری شود.»
 
پاداش ویژه ماشین‌سازی برای بردن پرسپولیس
هفته گذشته باشگاه ماشین‌سازی از پاداش دو میلیاردی برای پیروزی این تیم مقابل سپاهان خبر داد که این رقم معادل یک چهارم پاداش‌های کل لیگ برتر برای بازیکنان پرسپولیس است و رقم بسیار سنگینی محسوب می‌شود اما با این حال ماشین‌سازی موفق به پیروزی نشد. حالا در آستانه بازی با فولاد خوزستان، یونس قربانی به این موضوع پرداخت و گفت: «پاداش از تعهدات‌ ما به بازیکنان است. با توجه به اینکه آخر فصل است و شرایط ویژه‌ای بر تیم حاکم است، این پاداش را هیأت مدیره مصوب کرد و شاید بیشتر هم بشود. ما دو میلیارد را برای بازی سپاهان در نظر گرفتیم و ان‌شاءالله برای همه بازی‌ها و مخصوصاً بازی مقابل پرسپولیس، هیأت مدیره پاداش دیگری را مصوب خواهد کرد و پرداخت می‌کنیم.»
 
محرومیت داور جنجالی پیکان - سپاهان؟
بازی پیکان و سپاهان در هفته بیست و ششم لیگ برتر در شرایطی با تساوی یک بر یک به پایان رسید که حواشی زیادی داشت. در این مسابقه به عقیده بسیاری از کارشناسان گل تیم سپاهان در شرایط آفساید به ثمر رسید و همین موضوع اعتراض پیکانی‌ها را در پی داشت. علاوه بر باشگاه پیکان که از میثم حیدری و قهرمان نجفی داور و کمک داور اول مسابقه با سپاهان به کمیته داوران شکایت کردند، پرسپولیس به عنوان رقیب مستقیم سپاهان برای قهرمانی هم چنین اقدامی را انجام دادند. حالا اما مسئولان کمیته داوران قرار است به بررسی عملکرد حیدری و نجفی بپردازند. در این شرایط به نظر می‌رسد کمیته داوران و در رأس آن خداداد افشاریان محرومیت چند جلسه‌ای را برای داور و کمک داور جنجالی این هفته از لیگ برتر در نظر بگیرند. با توجه به اینکه 4 هفته بیشتر از مسابقات لیگ برتر باقی نمانده احتمالاً شاهد پایان کار میثم حیدری و قهرمان نجفی در لیگ بیستم خواهیم بود و با محرومیتی که کمیته داوران برای آنها در نظر می‌گیرد شاید برای فصل آینده بتوانند قضاوت مسابقات را در دست بگیرند.
 
 
فائقی مشاور ماشین‌سازی شد
سعید فائقی طی حکمی از سوی یونس قربانی به عنوان مشاور عالی مالک و مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی انتخاب شد. پیش از این فائقی فعالیت‌های مستمری در ورزش داشت اما طی چند سال اخیر کمتر در حوالی فوتبال دیده شده بود، ولی این بار با حضور در باشگاه ماشین‌سازی بار دیگر مستقیماً در ورزش فوتبال مشغول به کار خواهد شد.
 
 
فراهانی به نساجی می‌رسد
میلاد فراهانی دروازه‌بان پدیده مشهد به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ، بازی قبلی تیمش را از دست داد. با این حال جانشین فراهانی در بازی هفته اخیر عملکرد خوبی داشت و در نهایت پدیده توانست در بازی قبلی برابر نفت مسجدسلیمان به پیروزی رسیده و البته دروازه‌اش را بسته نگه دارد. ظاهراً مصدومیت میلاد فراهانی جدی نیست و آخرین اخبار حاکی از آن است که این دروازه‌بان در بازی بعدی مقابل نساجی مشکلی برای قرار گرفتن در ترکیب نخواهد داشت. البته اینکه فراهانی دوباره به ترکیب اصلی برگردد منوط به تصمیم سیدمهدی رحمتی سرمربی پدیده است.
 
 
واگذاری ماشین‌سازی در گرو تصمیم نهایی زنوزی
یک ماه پیش بود که سرانجام پس از کش و قوس‌های بسیار زیاد، مقرر شد باشگاه ماشین‌سازی به مالکان جدید منتقل شود. این در حالی است که محمدرضا زنوزی چند بار از تصمیم خود برای واگذاری ماشین‌سازی خبر داده بود و با بی‌میلی کار اداره این باشگاه را پشت سر می‌گذاشت. ماشین‌سازی به فردی به نام یونس قربانی واگذار شد اما در حالی که تیم مالکیتی جدید در باشگاه مستقر شده، هنوز محمدرضا زنوزی به وعده پرداخت بدهی‌ها عمل نکرده است. یونس قربانی در این خصوص می‌گوید: «انتقال قطعی است و در قراردادی که با آقای زنوزی داشتیم قید شده که قطعی است اما بحث بدهی و قرارداد بازیکنان هست که قرار شده بخش عمده آن را مدیریت قبلی تقبل کند که تا اینجای کار علی‌رغم پیگیری‌هایی که داشتیم مدیریت قبلی به وعده‌اش عمل نکرده است.»
 

Page Generated in 0.0051 sec