printlogo


کد خبر: 232092تاریخ: 1400/4/19 00:00
نقل و انتقالات

آقای گل به لیگ هلند برمی‌گردد؟
فاینورد، انتخاب احتمالی جهانبخش
شرایط علیرضا جهانبخش، ملی‌پوش فوتبال ایران برای فصل آینده در تیم برایتون انگلیس مشخص نیست. 
جهانبخش هنوز با این تیم قرارداد دارد اما فصل گذشته فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرد و از این وضعیت رضایت نداشت. این احتمال وجود دارد که جهانبخش برای فصل آینده به تیم دیگری منتقل شود.
نشریه «Voetbal International» هلند از باشگاه فاینورد به عنوان مقصد احتمالی علیرضا جهانبخش نام برد. این سایت به نقل از فرانک آرنسن«مدیر فنی فاینورد» از جذب منابع مالی و اسپانسرهای گسترده خبر داد که در بازار نقل و انتقالات تابستانی کمک زیادی به فاینورد خواهد کرد. این نشریه همچنین اعلام کرد فاینورد یک وینگر راست، یک دفاع میانی و شاید یک هافبک بگیرد که نام علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی هم در جمع گزینه‌های فاینورد قرار دارد. جهانبخش پیش از این در تیم‌های نایمخن و آلکمار هلند بازی کرده بود و سابقه درخشانی در لیگ هلند دارد.
 
 
شماره شش شاید به قطر اس سی برگردد
کریمی همبازی مارتینز و رسن می‌شود؟
قرارداد قرضی علی کریمی با الدحیل به پایان رسید و این باشگاه با انتشار پیامی روی وب سایت رسمی خود، بابت زحمات بازیکن ایرانی خود در زمان حضور در این تیم، تشکر و برای او در ادامه راه نیز آرزوی موفقیت کرد. باشگاه الدحیل نیز برای یافتن جانشین مناسب کریمی، نام تائه‌هی بازیکن کره‌ای سابق خود و فصل گذشته السد را به تیمش بازگرداند. نشریه قطری الرایه با اشاره به پیام باشگاه الدحیل برای کریمی پس از جدایی او در این خصوص نوشت: «انتظار می‌رود کریمی به قطر اس سی بازگردد و قرارداد با وی برای فصل آینده تمدید شود.»
کریمی که تابستان گذشته از استقلال جدا شد و به قطر اس سی پیوست، پس از عملکرد خوبی که در این تیم داشت، با یک قرارداد قرضی راهی الدحیل شد و خود این بازیکن نیز به اطرافیانش اعلام کرده بود که قصد دارد یک فصل دیگر را نیز در لیگ ستارگان قطر توپ بزند. با توجه به حضور بشار رسن در قطر اس سی و همچنین پیوستن خاوی مارتینز هافبک سابق بایرن به این تیم، در صورت حضور کریمی در قطر اس سی، خط میانی این تیم می‌تواند جذاب و دیدنی از آب دربیاید.
 
 
گزارشی از لیست خروج باشگاه‌های قطری
سرنوشت مبهم خلیل‌زاده و ابراهیمی
فصل جدید رقابت‌های فوتبال در قطر در شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته آغاز می‌شود. در این فصل با توجه به برنامه آماده‌سازی تیم ملی قطر برای حضور در جام جهانی 2022، باشگاه‌ها در مقاطعی از فصل بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار نخواهند داشت و باید به دنبال جذب بازیکنان خارجی تأثیرگذاری باشند که بتوانند جای خالی ملی‌پوشان را پر کنند.مرحله نخست نقل‌وانتقالات با اعلام فهرست خروجی باشگاه‌ها آغاز شد؛ همانطور که الخور از عدم تمایل به تمدید قرارداد کوبایاشی بازیکن ژاپنی خبر داد، السد هم ستاره کره‌ای خود یعنی نام تائه‌هی را کنار گذاشت و ام‌صلال اعلام کرد به روزبه چشمی و کایکی نیاز ندارد. این چهار بازیکن، نفراتی هستند که باشگاه‌های قطری از قطع همکاری با آنها خبر داده‌اند و گزینه‌های دیگری نیز نامزد حضور در لیست خروجی باشگاه‌ها به شمار می‌روند.در فهرست بعضی از باشگاه‌ها، عدم تمدید قرارداد برخی بازیکنان خارجی قطعی به نظر می‌رسد. مثلاً باشگاه العربی قرارداد ایوب عزّی، بازیکن الجزایری و مارک مونیسای اسپانیایی را تمدید نمی‌کند. بیشترین ابهام درخصوص آینده پنج بازیکن خارجی الغرافه وجود دارد که شرایط ادامه همکاری آنها با این باشگاه مشخص نیست.درخصوص باشگاه الریان تنها شانس یاسین براهیمی الجزایری برای ماندن بیشتر از سایر گزینه‌هاست و آینده فرانک کومِ کامرونی، شجاع خلیل‌زاده ایرانی و یوهان بولی ساحل عاجی نامشخص است. این امکان وجود دارد که برخی از آنها از این تیم جدا شوند. در صدر باشگاه‌ها هم الاهلی قرار دارد که چهار بازیکن خارجی خودش یعنی محمد دیامی از سنگال، نبیل الزهر از مراکش، شین لوری از استرالیا و امید ابراهیمی از ایران را در لیست خروج قرار داده است. الدحیل هم که با بن‌عطیه، دودو و علی کریمی قطع همکاری می‌کند، از این حیث در رتبه دوم قرار دارد.

 


Page Generated in 0.0055 sec