printlogo


کد خبر: 232091تاریخ: 1400/4/19 00:00
گزارش و خبر

تیم امید حریفان خود را شناخت
ایران بدون مربی در گروه تاجیکستان، لبنان و نپال
حریفان تیم امید در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا مشخص شدند. ایران در گروه تاجیکستان – لبنان و نپال قرار گرفته است که بازی‌های این گروه آبان ماه در شهر دوشنبه برگزار خواهد شد. مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در 10 گروه 4 تیمی و یک گروه سه تیمی برگزار می‌شود. در پایان تیم‌های اول گروه به همراه چهار تیم برتر دوم به دور نهایی صعود می‌کنند.
 دور نهایی بازی‌ها در سال 2022 در ازبکستان برگزار می‌شود و صرفنظر از نتایجی که این تیم در مسابقات مقدماتی به دست می‌آورد به دلیل میزبانی در دور نهایی بازی‌ها حضور خواهد داشت. در این دوره از بازی‌ها بازیکنان متولد 77 حضور خواهند داشت و هدف از برگزاری مسابقات تنها قهرمانی آسیا است.
 دوره بعدی این بازی‌ها که با حضور بازیکنان متولد 79 برگزار می‌شود به منظور راهیابی به المپیک خواهد بود. این در حالی است که فدراسیون فوتبال هنوز سرمربی تیم امید را مشخص نکرده است.
 
 
اتفاق مثبت در فدراسیون فوتبال
معوقه فوتسالی‌ها پرداخت شد
 پس از دستور شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال مبنی بر پرداخت کلیه معوقات تیم ملی فوتسال، محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: «مدت‌ها بود که هیچ دریافتی از فدراسیون فوتبال نداشتیم. این در حالی است که تیم ملی با این مربی به مقام سومی جام جهانی و قهرمانی جام ملت‌های فوتسال آسیا دست پیدا کرده بود و حالا هم تیم ملی را برای حضور در جام جهانی لیتوانی آماده می‌کند.»
سایت فدراسیون فوتبال در این ارتباط نوشت: «طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که ناظم‌الشریعه و همکارانش از سال ۱۳۹۷ تاکنون مطالبات قابل توجهی از فدراسیون داشته‌اند و به همین ترتیب رئیس فدراسیون فوتبال دستور پرداخت تمام مطالبات معوقه آنها را صادر کرد تا تسویه حساب کامل با اعضای کادر فنی فوتسال صورت بگیرد.»
 
 
10 میلیون دلار، هدیه صعود به جام جهانی
پاداش 60 میلیاردی در حساب تیم ملی
 رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در منطقه آسیا از شهریور ماه آغاز می‌شود و 12 کشور در دو گروه 6 تیمی برای حضور در بزرگترین رویداد فوتبال جهان تلاش می‌کنند. در همین راستا، کنفدراسیون فوتبال آسیا به 12 تیم حاضر در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی، به صورت مساوی مبلغ دو و نیم میلیون دلار را پرداخت می‌کند که این پاداش، به دلیل تبلیغات و حق پخش تلویزیونی است. بدین ترتیب، تیم ملی فوتبال ایران تاکنون بابت حضور در جمع 12 تیم پایانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، مبلغ دو و نیم میلیون دلار را به عنوان پاداش در حساب خود دارد. اگر چه برای دریافت این پاداش، به دلیل مشکلات تحریم موانعی وجود دارد اما این مبلغ به عنوان یک اعتبار برای تیم ملی، در نزد AFC باقی می‌ماند.اما پاداش بزرگتری که در انتظار شاگردان اسکوچیچ است، جایزه حضور در قطر است. در صورتی که تیم ملی ایران موفق شود بلیت حضور در جام جهانی را تصاحب کند، 10 میلیون دلار دیگر نیز دریافت می‌کند تا این پاداش به مبلغ 12 و نیم میلیون دلار برسد. کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین مبلغ قابل توجهی را برای تیم‌های آسیایی در صورت صعود به مراحل بعدی جام جهانی در نظر گرفته است. چنانچه تیم ملی ایران موفق شود از گروه خود در جام جهانی صعود کرده و به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یابد، پاداش 12 میلیون دلاری دیگری انتظار ملی‌پوشان را می‌کشد.صعود تیم‌های آسیایی به مراحل بالاتر نیز پاداش‌های جداگانه‌ای را برای آنها به همراه خواهد داشت. به طور مثال صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی پاداش 18 میلیون دلاری، کسب رتبه چهارم جهان مبلغ 25 میلیون دلار، تصاحب جایگاه سوم 30 میلیون دلار، کسب نایب‌قهرمانی 40 میلیون دلار و چنانچه هر تیم آسیایی عنوان قهرمانی جام جهانی را کسب کند، 50 میلیون دلار دیگر به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد.

 


Page Generated in 0.0060 sec