printlogo


کد خبر: 232089تاریخ: 1400/4/19 00:00
علیرضا در بواویشتا به فریرا نرسید
انتقال بیرو با بند خرید 45 میلیاردی

علیرضا بیرانوند گلر اول سال‌های اخیر فوتبال ایران برای ادامه ماجراجویی در زندگی پر فراز و نشیب خود به پرتغال رفت. انتشار تصویری از علیرضا بیرانوند پشت یک میز کار کوچک در حالی که یک برگه قرارداد (با باشگاه بواویشتا پرتغال) را امضا می‌کند، فضای فوتبال ایران را تحت تأثیر قرار داد. او که سال گذشته و در حالی که هنوز کار پرسپولیس در لیگ برتر به اتمام نرسیده بود به بلژیک سفر کرد، غافل از اینکه در باشگاه آنتورپ جعبه شکلاتی که کنار قرارداد سه ساله‌اش وجود داشت، آن چیزی نبود که انتظارش را می‌کشید. پس شیرینی اولیه این انتقال سه ساله و پرداخت مبلغ رضایتنامه به پرسپولیس برای لژیونر شدن خیلی زود از بین رفت و سختی‌های محیط جدید کار را از دست او خارج کرد. بیرانوند که اعتماد همیشگی سرمربیانی چون برانکو، کالدرون، کی‌روش، ویلموتس و گل‌محمدی را متوجه خود دیده بود، در حالی به نیمکت منتقل شد که در باشگاه‌های قبلی، زمانی که روی حضور فیکس ۱۰ بازیکن دیگر تردید بود، او به عنوان مهره ثابت بازی می‌کرد.
البته شاید پیش‌بینی می‌شد که کار بیرانوند یا هر دروازه‌بان دیگری برای بازی در لیگ رقابتی در یک کشور اروپای غربی سخت باشد. بخصوص که مقصد او کشوری فرانسوی‌زبان بود؛ زبانی که یادگیری‌اش برای بیرانوند به منظور ارتباط با بازیکنان داخل زمین کار چندان ساده‌ای نبود. در نهایت او در آنتورپ یکی از سه گلری بود که باید برای حضور در ترکیب می‌جنگید و در این فصل هم ممکن بود دوباره مدتی طولانی از حضور در میدان محروم شود.
بعد از انجام یک بازی تدارکاتی، او در این هفته مشغول فکر کردن به پیشنهاد تیم پرتغالی و نهایی کردن قراردادی بود که حضور ثابت او در دروازه را گارانتی می‌کرد. به‌ خاطر داشته باشیم که برای اولین بار طی سال‌های اخیر، بیرانوند این روزها دیگر در دروازه تیم ملی بی‌رقیب نیست و امیر عابدزاده یک فصل خوب را در ماریتیمو پشت سر گذاشته و جایگاه بیرانوند را تهدید کرده است.
رسانه‌های بلژیکی نوشتند که با حضور قطعی «دی ولف» دروازه‌بان بلژیکی در آنتورپ و همچنین «ژان بوتز» دروازه‌بان فرانسوی، بیرانوند رسماً از معادلات دروازه آنتورپ کنار گذاشته شده است. این رسانه‌ها همچنین مدعی بودند آنتورپ به دنبال انتقال قرضی بیرانوند یا فروش علیرضا است تا ۶۰۰ هزار دلاری که روی او سرمایه‌گذاری کرده بود را بازیابی کند.
حالا و بعد از انتقال بیرانوند به بواویشتا پرتغال مشخص شده است که دروازه‌بان تیم ملی ایران قصد نداشته به این تیم برود اما در نهایت به حضور در لیگ پرتغال رضایت داده است. سایت «nieuwsblad» بلژیک در این ارتباط نوشت: «بیرانوند ابتدا گزینه انتقال به بواویشتا را رد کرد اما باشگاه پرتغالی استقامت کرد و توانست او را متقاعد کند.»
انتقال بیرانوند به بواویشتا قرضی است اما تیم پرتغالی یک گزینه خرید دائمی را در این قرارداد قرار داده و باشگاه آنتورپ هم موافقتش را اعلام کرده است. گفته می‌شود بند خرید دائمی بیرانوند حدود یک و نیم میلیون یورو است که بواویشتا در پایان قرارداد قرضی می‌تواند آن را فعال کند و شماره یک تیم ملی را برای مدتی طولانی در اختیار داشته باشد. همچنین براساس قرارداد میان دو باشگاه، در صورت خرید قطعی بیرانوند توسط بواویشتا، 20 درصد از انتقال بعدی او هم متعلق به آنتورپ خواهد بود.
همچنین در حالی که برخی رسانه‌های ایران از همکاری بیرانوند با اوسوالدو فریرا، سرمربی سابق السد در پرتغال خبر داده بودند اما این مربی سال گذشته هدایت تیم بواویشتا پرتغال را برعهده داشت که حدود ۱۰ روز پیش و با توافق دو طرف، از این تیم پرتغالی جدا شد.
بعد از فریرا، «ژائو پدرو سوزا» هدایت بواویشتا را برعهده گرفته و علیرضا بیرانوند هم که به این تیم پرتغالی پیوسته باید زیر نظر این مربی کارش را شروع کند. ژائو پدرو پیش از این در تیم‌های انگلیسی هال سیتی، واتفورد و اورتون دستیار بوده و در دو سال گذشته در تیم فامالیکائو پرتغال سرمربیگری کرده است. بیرانوند برای بازی در ترکیب اصلی بواویشتا کار مشکلی نخواهد داشت. رقیب او یک دروازه‌بان 40 ساله است که به نظر نمی‌تواند بیرانوند را تهدید کند.
 

Page Generated in 0.0049 sec