printlogo


کد خبر: 203449تاریخ: 1398/10/28 00:00
حافظه تاریخی


مجتبی رفیعی

8 سال پیش در چنین روزی تیتر یک روزنامه ایران ورزشی به برد پرسپولیس برابر مس سرچشمه اختصاص داشت اما خبر یک صفحه 8 روزنامه مربوط به دیوید بکام ستاره آن سال‌های فوتبال جهان بود. بکام تازه به لیگ آمریکا رفته بود و قراردادش را نیز با لس‌آنجلس گلکسی تمدید کرده بود. کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس یک روز بعد از تأیید بازگشتش به گلکسی، در استپلزسنترآرنا از انگیزه‌هایش برای ماندن در گلکسی گفت: «تا به حال هرگز نشده بود که بعد از قهرمانی (در MLS) دوباره در این لیگ بازی کنم. می‌خواهم این حس را هم تجربه کنم و ببینم بازی در MLS به‌عنوان قهرمان چه مزه‌ای دارد. علاوه بر این کار ما هنوز تمام نشده است. یک قهرمانی برای من کم است. من بیشتر از اینها می‌خواهم.» بکام که 6 قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را به همراه منچستریونایتد تجربه کرده و در اسپانیا هم با رئال مادرید به این افتخار دست پیدا کرده بود، در حالی به خاطر خانواده‌اش قید بازی در اروپا را زد که تا پای امضا کردن قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن هم رفت. در واقع خو گرفتن خانواده و فرزندان بکام به زندگی در جنوب کالیفرنیا مانع از آن شد که او در سال‌های آخر دوران حرفه‌اش یک بار دیگر بازی در اروپا را تجربه کند. خودش می‌گفت راحتی خانواده‌اش آنقدر برای او اهمیت داشته و در اولویت بوده که خیلی راحت توانسته چشمش را روی پیشنهاد تیم‌های اروپایی ببندد: «بله، تصمیم آسانی بود. در سن و سال من، برای اینکه بتوانی پیشنهادهایی که داری را رد کنی باید همه چیز را مدنظر داشته باشی. من هم همین کار را انجام دادم اما برای من همیشه مهم‌ترین چیز این بوده که کجا خانواده‌ام از زندگی‌اش لذت می‌برد و شاد است. در پنج سال گذشته اینجا در لس‌آنجلس روزهای خوشی داشتیم. کار من همین جا بود و فرزندانم هم از زندگی در این شهر لذت می‌بردند. همین برای من کافی بود تا تصمیم نهایی‌ام را بگیرم.»
در متن خبر می‌خوانیم: «بکام 36 ساله که همراه با همسر و 4 فرزندش در محله مرفه‌نشین بورلی‌هیلز در غرب لس‌آنجلس زندگی می‌کند، گفت تصمیمش برای ماندن در گلکسی را در آستانه سال جدید و در لندن نهایی کرده: خانواده‌ام را جمع کردم و همان جا به آنها گفتم که چه تصمیمی گرفته‌ام. می‌دانم که کلی شایعات درباره رفتن من از این تیم و از این شهر وجود داشته اما من و خانواده‌ام می‌خواستیم به زندگی‌مان در لس‌آنجلس ادامه دهیم. اینجا آنقدر به ما خوش می‌گذرد که نمی‌توانیم ترکش کنیم.
زندگی آمریکایی بکام از سال 2007 آغاز شد، زمانی که مادرید را با کلی جنجال و حاشیه در ازای 32 میلیون دلار به مقصد لس‌آنجلس ترک کرد. او که پیش از این چندین بار به خاطر سفرهای پی‌درپی‌اش به انگلیس برای به دست آوردن فرصت بازی در تیم ملی و بعد از آن حضور موقت در میلان – اتفاقی که به مصدومیت شدید او منجر شد – از سوی هواداران گلکسی مورد انتقاد واقع شده بود بالاخره خیال همه آنها را راحت کرد.
بکام دو ماه قبل برای اولین بار طعم قهرمانی در MLS‌ را چشید و به واسطه بازی‌های خوبش - بخصوص برای پاس‌گل‌هایش که از این حیث در لیگ دوم شد - در تیم منتخب فصل قرار گرفت. با اینکه قبول پیشنهاد پاری‌سن‌ژرمن می‌توانست جام قهرمانی لوشامپیونا را هم به ویترین افتخارات او اضافه کند، او به مالکان ثروتمند باشگاه پایتخت فرانسه جواب رد داد: «من عاشق فوتبال بازی کردن هستم برای همین هر پیشنهادی که دریافت می‌کنم مرا وسوسه می‌کند اما برای من خانواده از هر چیز دیگری مهم‌تر است. نمی‌خواستم به خاطر خودم آنها را هم از شرایطی که به آن عادت کرده‌اند، دور کنم. خوشحال بودن آنها برای من مهم‌ترین چیز است.» بکام قهرمانی در MLS‌ را هم تجربه کرده اما آیا باز هم چیزی هست که او برای رسیدن به آن انگیزه داشته باشد.»

 


Page Generated in 0.0047 sec