printlogo


کد خبر: 203431تاریخ: 1398/10/28 00:00
خبر

 برگزاری مجمع انتخابی فدراسیون فوتبال ۲۵ اسفند


سایت فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای را در مورد برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون صادر کرد. در اطلاعیه فدراسیون فوتبال آمده است: «بدین‌وسیله در اجرای مفاد اساسنامه فدراسیون مقرر است، مجمع فدراسیون فوتبال با حضور اعضای مجمع برای انتخاب داوطلبان کاندیدای پست‌های انتخابی فدراسیون در تاریخ 25/12/1398 برگزار شود. فلذا، کلیه افراد علاقه‌مند دارای شرایط اعلامی، می‌توانند در پست‌های انتخابی فدراسیون ثبت‌نام کنند.
در این اطلاعیه آمده است: «تمامی اعضای هیأت رئیسه باید توسط مجمع انتخاب یا برکنار شوند. هر یک از نامزدهای شرکت‌کننده در انتخابات مجمع باید حداقل توسط پنج نفر و رئیس فدراسیون توسط 10 نفر از اعضای مجمع پیشنهاد شده باشند. دوره فعالیت رئیس فدراسیون، نواب رئیس فدراسیون و اعضای هیأت رئیسه چهار سال است و انتخاب مجدد آنها برای دوره‌های متوالی بلامانع است.» همچنین در این اطلاعیه تأکید شده است: «علی ایحال نظر به اهمیت نقش هیأت رئیسه در اداره فدراسیون و اختیار اعضای محترم مجمع برای معرفی نامزدهای مورد نظر خود در فرم‌های پیش‌بینی شده، می‌بایست شخصاً یا با اعزام نماینده رسمی (با در دست داشتن معرفی‌نامه کتبی) جهت دریافت اوراق مربوط به فرم‌های پیشنهاد نامزدها از 30/10/98 لغایت 7/11/98 از ساعت 9 الی 16 در روزهای اداری به دبیرخانه مجمع مراجعه کنند.»

 



کورسوی امید دکتر غفاری در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال:
به افرادی که صلاحیت دارند، اجازه ثبت‌نام بدهند


انتشار اطلاعیه اول فدراسیون فوتبال درباره برگزاری مجمع انتخاباتی در شرایطی است که خیلی‌ها برگزاری زودهنگام انتخابات را در شرایط آشفته فعلی فوتبال، تنها راه رهایی از بلاتکلیفی می‌دانند اما تعدادی از کارشناسان هم معتقدند که با مجمع فعلی، امید اینکه این انتخابات بتواند، شخص شایسته‌ای را بر سر کار بیاورد بسیار کم است. یکی از همین افراد دکتر حسن غفاری است که معتقد است این انتخابات هم چیزی جز انتصابات نخواهد بود و نمی‌تواند کمکی به فوتبال ایران کند. دکتر غفاری پیش از هر چیز درباره برگزاری مجمع انتخاباتی به این نکته تأکید می‌کند: «متأسفانه انتخابات برگزار نمی‌شود. این انتصابات است. مجمعی که از 32 نفر از اعضای هیأت‌های فوتبال استان‌ها تشکیل شده است، در نهایت همان گزینه موردنظر را انتخاب می‌کند. مجمع ناوارد، آدم ناوارد انتخاب می‌کند. اگر بخواهیم شخص درستی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود، باید مجمعی داشته باشیم که از آدم‌های سالم، مطلع و دلسوز تشکیل شده‌اند. حتی اگر فردی سالم باشد اما مطلع نباشد باز هم ممکن است به شخص ضعیفی رأی دهد. تنها با چنین اعضای مجمعی است که می‌توان امیدوار بود به انتخاب یک رئیس خوب.» او از همین حالا که زمان ثبت نام کاندیداها برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال مشخص شده است، به این نکته اشاره می‌کند: «تنها امیدی که دارم این است که برای یک بار هم شده واقعاً انتخابات برگزار کنند. به شخصی که واقعاً صلاحیت دارد، اجازه دهند که کاندیدا شود. از بین این کاندیداها هم کسی را انتخاب کنند که واقعاً صلاحیت دارد. نه اینکه بیایند یک شوی انتخاباتی راه بیندازند و در نهایت گزینه‌ای که از قبل مشخص شده است را روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال بگذارند.» دکتر غفاری معتقد است با این شرایط، حتی برگزاری زودهنگام انتخابات فدراسیون فوتبال هم نمی‌تواند دردی از درد فوتبال دوا کند. او در این رابطه می‌گوید: «برگزاری این انتخابات هر زمان که باشد، چه کمکی می‌تواند برای فوتبال باشد؟ تصمیم‌گیری‌ها همان تصمیم‌گیری‌های قبلی خواهد بود. شما فکر می‌‌کنید چند درصد از بدنه فدراسیون فعلی تغییر کند؟ 20 درصد از بدنه اصلی فدراسیون فوتبال هم تغییر نخواهد کرد. همین است که فوتبال ما وضعیت فعلی را دارد. وقتی نمی‌توانیم برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال دو مدیرعامل باسواد، سالم و مطلع داشته باشیم. چطور می‌خواهیم برای فدراسیون فوتبال رئیسی با این شرایط داشته باشیم؟ و سؤال من این است که مگر قحط‌الرجال است؟ قحطی مدیر خوب آمده؟»
 


Page Generated in 0.0045 sec