printlogo


کد خبر: 203427تاریخ: 1398/10/28 00:00
مایکل اسین هم الان در لیگ آذربایجان بازی می‌کند
پیمان بابایی: از نظر فنی و آماری بهترین بازیکن تیمم هستم

ناصر قراگزلو

پیمان بابایی وینگر سابق تیم ماشین‌سازی اولین بازیکن ایرانی در چند سال اخیر بود که به لیگ آذربایجان رفت و پس از او پای مهدی شریفی و سامان نریمان جهان هم به لیگ کشور آذربایجان باز شد. پیمان بابایی که با زدن 6 گل در کنار دو بازیکن دیگر، نیم فصل اول را به شکل خوبی به پایان رسانده، در گفت‌وگویش با ایران ورزشی از آرزوها و اهدافش حرف زد و به تشریح کامل وضعیت خودش و تیم باشگاهی‌اش «سومقاییت» در لیگ کشور آذربایجان پرداخت.
 
لیگ امسال آذربایجان برای تو در نیم فصلی که سپری شد چگونه گذشت؟
 من امسال لیگ را با مصدومیت شروع کردم اما بعد از گذشت چند هفته رفته رفته شرایطم خوب شد به شکلی که در کار تیمی و گلزنی موفق عمل کردم. در 6-5 بازی اول برای تیم در پست گوش راست بازی کردم اما مربی‌مان در اواخر نیم فصل اول و در 7 بازی آخر از من در پست مهاجم استفاده کرد که خدا را شکر در هر دو پست هم موفق عمل کردم.
از بازی کنار مهدی شریفی دیگر بازیکن ایرانی تیمت حرف بزن؟
 من در پست گوش راست و مهدی شریفی هم در پست مهاجم نوک بازی می‌کند و خدا را شکر در کنار هم موفق شدیم خواسته‌های مربی‌مان را در اهداف تاکتیکی تیم‌مان به خوبی اجرا کنیم به شکلی که سرمربی و مسئولان تیم‌مان از هر دو ما کاملاً راضی هستند.
در نیم فصل اول کارنامه بازی و آمار گلزنی‌ات چگونه بوده؟
 در نیم فصل من 6 گل زدم و سه پاس گل هم برای بقیه هم‌تیمی‌هایم مهیا کردم. در کنار این موضوع به همراه دو بازیکن دیگر از دو تیم نفتچی و یک تیم دیگر مشترکاً با 6 گل‌زده عنوان آقای گلی لیگ آذربایجان را در اختیار داریم.
تیمتان در رده چهارم لیگ آذربایجان قرار دارد و به نظر امسال مدعی قهرمانی نیست!
 شرایط تیم‌های قره‌باغ و نفتچی برای قهرمانی بهتر است و این دو تیم به دلیل حضور بازیکنان خارجی خیلی زیاد و سرمایه‌گذاری فراوان شرایط‌شان متفاوت است اما تیم ما بیشتر ترکیبی از بازیکنان جوان و آینده‌دار کشور آذربایجان و چند لژیونر است. تیم ما تقریباً تیم نوپایی در کشور آذربایجان محسوب می‌شود و به جوان‌ها خیلی بها می‌دهد. با این وجود امسال تیم‌مان خوب کار کرده و حتی گاهاً نتایج بسیار خوبی هم کسب کرده است. در جام حذفی هم جدا از لیگ حضور داریم و مربی‌مان در صدد است با برطرف کردن ایرادات و نقاط ضعفمان، هم در لیگ و هم در جام حذفی به شکلی موفق‌تر ظاهر شویم و دست به کارهای بزرگی بزنیم.
به تیم قره‌باغ گل زده‌ای؟
 بله خدارا شکر ما موفق شدیم تیم قره‌باغ را با نتیجه دو بر یک شکست دهیم که در آن بازی دو گل تیم‌مان را هم من به تیم قره‌باغ که به نوعی غول فوتبال آذربایجان محسوب می‌شود، زدم. در جام حذفی هم موفق شدیم تیم نفتچی دیگر تیم بزرگ آذربایجان را حذف کنیم.
اما تیم قره‌باغ به نظر با بازی مقابل تیم‌های بزرگ اروپایی خودش را از بقیه تیم‌های کشور آذربایجان جدا کرده؟
 بله؛ این تیم سال‌هاست با سرمایه‌گذاری بالا قهرمان آذربایجان شده و مقابل تیم‌های اتلتیکو، چلسی و تیم‌های بزرگ دیگر اروپایی به میدان رفته است. آنها تیم خوبی هستند که این بار در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم سویا حذف شوند و به مراحل بعدی نرسیدند.
به دلیل مسائل مالی بهتر لیگ آذربایجان را انتخاب کردی؟
 من قبل از اینکه از ماشین‌سازی به طور قرضی جدا شوم از چند تیم بالای جدول لیگ ایران پیشنهاد داشتم اما از آنجا که در سن مناسبی قرار داشتم، دوست داشتم چالش جدیدی را تجربه کنم و به کشوری بیایم که با آنها همزبان بوده و در فرهنگی نزدیک به آنها زندگی کرده باشم. این موضوع خیلی به من کمک کرد و حتماً با بازی‌های درخشان در تیم فعلی‌ام سعی می‌کنم به بهترین تیم‌های آذربایجان و نهایتاً لیگ‌های معتبرتر دیگر کشورهای اروپایی ترانسفر شوم. من فکر می‌کنم در کشور آذربایجان بستر بهتری برای ترانسفر بازیکن به لیگ‌های معتبرتر در فوتبال وجود دارد.
در بازی ابتدایی نیم فصل دوم باید به مصاف تیم نفتچی بروید؟
 بله. با تیم سامان نریمان جهان بازی داریم. دیداری که با حضور من و مهدی در تیم سومقاییت و سامان در تیم نفتچی، بدون شک به نوعی دربی ایرانی‌ها خواهد بود.
به نظر، تو در لیگ آذربایجان خوب کار کردی که پای شریفی و نریمان جهان هم به لیگ این کشور باز شد؟
 حتماً همینطور است و خوشحالم که من در کشور آذربایجان نماینده شایسته‌ای برای فوتبال کشورم بودم. همچنین مهدی شریفی که او هم خیلی خوب کار کرده و ان‌شاءالله با بازی‌های خوب سامان در تیم نفتچی پرچم کشورمان را در فوتبال کشور آذربایجان بالا نگه خواهیم داشت.
در لیگ آذربایجان بازیکن معروفی حضور دارد؟
 مایکل اسین الان در لیگ آذربایجان بازی می‌کند. دروازه‌بان قره‌باغ هم قبلاً در چلسی بوده که البته چندی پیش با جدایی‌اش از این تیم به کشور ایتالیا رفت و با آث میلان قرارداد بست.
در 25 سالگی، شرایط را چقدر برای خودت برای حضور در لیگ‌های دیگر مهیا می‌بینی؟
 فکر می‌کنم به لحاظ تجربه و سن فوتبالی در شرایط خوبی قرار دارم. البته به صورت قرضی از ماشین‌سازی منتقل شدم و در پایان فصل حتماً با شرایط بهتری به تیمی بهتر و بزرگتر منتقل خواهم شد.
اوضاع و شرایط تیم ملی آذربایجان چگونه است؟
 فدراسیون فوتبال آذربایجان در تلاش است تا به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شرایط خوبی را برای تیم ملی این کشور فراهم سازد. همین دو، سه ماه پیش هم در دیداری دوستانه موفق شدند تیم ملی بحرین را شکست دهند که نتیجه خوبی برای آنها محسوب می‌شد. آنها با تجهیز تیم و بازی‌های تدارکاتی مناسب درصددند که خودشان را به نوعی به فوتبال درجه اول اروپا، رفته رفته نزدیک سازند و برای این مهم هم برنامه‌ریزی کرده‌اند.
تیمتان در اردوی خارج از کشور قرار دارد؟
 بله. ما چهار روز است که در اردوی آنتالیا هستیم و هر سه روز در میان در نظر داریم بازی‌های تدارکاتی برگزار کنیم و تا دو هفته دیگر اردوی‌مان در کشور ترکیه ادامه خواهد داشت.
امکانات و شرایط تیم سومقاییت چگونه است؟
 باشگاه ما استادیوم اختصاصی ده هزار نفری دارد و از سه زمین تمرین عالی مثل ورزشگاه آزادی برخوردار است که موجب می‌شود در بهترین شرایط و امکانات تمرین و بازی‌های خانگی‌مان را هم در ورزشگاه اختصاصی‌مان برگزار کنیم و ورزشگاهی که البته 10 هزار نفری است و خیلی بزرگ نیست.
هواداران‌تان لقب خاصی به تو نداده‌اند؟
 مرا با نام پیمان تشویق می‌کنند و لقب خاصی نداده‌‌اند اما از آنجا که فصل قبل در مرحله نیمه نهایی جام حذفی هت‌تریک کردم و برای اولین بار تیمم را به مرحله فینال جام حذفی رساندم، به نوعی برای تیمم تاریخ‌ساز شدم، از همین رو هوادارانمان خیلی مرا دوست دارند. هر چند متأسفانه در فینال جام حذفی در عین شایستگی یک بر صفر باختیم تا از کسب سهمیه اروپا محروم بمانیم. با این وجود از آنجا که امسال بهترین بازیکن تیمم بودم و با 6 گل در صدر گلزن‌ها در کنار دو مهاجم دیگر قرار دارم، خدا را شکر بهترین بازیکن تیمم هستم و از جایگاه خوب و خاصی نزد هواداران و مربی تیمم برخوردارم.
لیگ آذربایجان با هشت تیم برگزار می‌شود؟
 بله. لیگ آذربایجان 8 تیم دارد که تیم‌ها در نیم فصل اول دو بار به صورت رفت و برگشت و در نیم فصل دوم هم دو بار دیگر با یکدیگر بازی می‌کنند تا پرونده فصل به این ترتیب بسته شود.
 


Page Generated in 0.0059 sec