printlogo


کد خبر: 203407تاریخ: 1398/10/28 00:00
مصاحبه و خبر



جلسه فوق‌العاده فدراسیون جهانی وزنه‌برداری
 تلاش برای متقاعد کردن مسئولان IOC


هیات رئیسه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در واکنش به اتهاماتی که رسانه آلمانی به آن وارد کرده قرار است نشست فوق‌العاده‌ای را برگزار کند.
یکی از رسانه‌های آلمانی در مستندی مدعی شده بود که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) دارای فساد مالی و دوپینگ سیستماتیک است. همین مسأله باعث شده وزنه‌برداری با مشکل روبه‌رو شود و حتی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) پیگیر این اتهامات شده است.
محمد جلود، دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در واکنش به این اتفاق به سایت فدراسیون جهانی می‌گوید: «بدون شک وزنه‌برداری با مشکل روبه‌رو است و ما قرار است هفته آینده نشست فوق‌العاده هیأت رئیسه را داشته باشیم. ما در وزنه‌برداری به وحدت و عدالت احتیاج داریم.»
جلود ادامه می‌دهد: «من اخیراً صحبتی با افراد مهم در کمیته بین‌المللی المپیک داشتم و توضیح دادم در یک سال گذشته اساساً وضعیت دوپینگ تغییر کرده است. ما برنامه‌های کنترل دوپینگ خود را به آژانس بین‌المللی تست دوپینگ منتقل کرده‌ایم و اکنون ما در مسیر صحیحی هستیم. در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ هم کنترل دوپینگ توسط آژانس بین‌المللی تست دوپینگ انجام شد و هیچ نمونه مثبتی هم نداشتیم. ما آژانس بین‌المللی تست دوپینگ را تشویق می‌کنیم تمام وزنه‌بردارانی که سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را می‌گیرند، تحت نظر داشته باشد. حتی اگر هزینه زیادی داشته باشد هم مهم نیست چون وضعیت حضور در المپیک اولویت اول برای وزنه‌برداری است.»


وزنه‌برداران اردنی در راه ایران
برگزاری اردوی مشترک در رشت


تیم ملی وزنه‌برداری اردن برای برپایی اردوی مشترک تمرینی و حضور در جام فجر قرار است به ایران سفر کند.
تیم ملی وزنه‌برداری اردن به منظور برپایی یک اردوی مشترک با ملی‌پوشان ایران اعلام کرد که قرار است اوایل بهمن با 5 ورزشکار و 3 همراه به ایران سفر کند. همچنین قرار است اردوی مشترک تیم ملی وزنه‌برداری ایران و اردن در استان گیلان و شهر رشت برگزار شود.
تیم ملی وزنه‌برداری ایران اواخر بهمن ماه با 15 ورزشکار به مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند و اوایل اسفند با 10 ورزشکار شامل 5 مرد و 5 زن به مسابقات غرب آسیا در دبی (انتخابی المپیک توکیو) اعزام می‌شود.



اعزام دختران وزنه‌بردار به رقابت‌های غرب آسیا


تیم وزنه‌برداری زنان به ازبکستان نمی‌رود و به جای آن در رقابت‌های غرب آسیا که اوایل اسفند برگزار می‌شود شرکت می‌کند. در حالی که تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان تمریناتش را از 20 دی ماه در سالن وزنه‌برداری آزادی آغاز کرده است و برای شرکت در جام بین‌المللی فجر آماده می‌شود، تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان نیز هم‌اکنون اردوی آماده‌سازی خود را در بروجرد پشت سر می‌گذارند.
این تیم قرار است آخر بهمن ماه در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت کند و هنوز نفرات اعزامی به این رقابت‌ها مشخص نشده‌اند. به گفته محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه‌برداری، اسامی زنان اعزامی وزنه‌برداری به ازبکستان اعلام نمی‌شود اما تیم دختران اوایل اسفند ماه قرار است در مسابقات وزنه‌برداری غرب آسیا شرکت کند.

 


Page Generated in 0.0055 sec