printlogo


کد خبر: 203385تاریخ: 1398/10/28 00:00
گزارش روز

ابهام در برگزاری بازی الکویت - استقلال
تعویق، کشور بی‌طرف یا بازی درتهران؟


استقلال و الکویت طبق برنامه باید سه‌شنبه هفته جاری رخ در رخ هم قرار بگیرند. دیداری که تحت‌الشعاع برخی اخبار‌های نقل شده از رسانه‌های کویتی قرار گرفته و گفته می‌شود احتمالاً این بازی لغو یا در کشور ثالث برگزار می‌شود. این گمانه‌زنی‌ها در شرایطی به گوش می‌رسد که هیچ نامه رسمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ارسال نشده و مسئولان فدراسیون فوتبال هم نسبت به وقوع این ماجرا ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.
روزنامه الرای کویت مدعی شده که مدیران باشگاه الکویت کویت به دنبال تنش اخیر میان ایران و آمریکا و شرایط بحرانی در منطقه خاورمیانه تصمیم گرفتند با ارسال درخواستی به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان برگزاری بازی با استقلال در زمین بی‌طرف به جای ورزشگاه آزادی تهران شوند.
باشگاه الکویت انتظار دارد کنفدراسیون فوتبال آسیا با گرفتن حق میزبانی نماینده ایران، قطر را به عنوان محل برگزاری این بازی انتخاب کند!
این درخواست در شرایطی مطرح شده که ایران هیچ مشکلی برای میزبانی از کویتی‌ها ندارد و امنیت کافی برای برگزاری رقابت‌های فوتبال در ایران وجود دارد. عجبا که کشوری چنین درخواستی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارجاع داده که در زمان حمله صدام به کویت، کشورمان از کویتی‌ها میزبانی شایسته‌ای داشته و با گشودن مرز‌ها به روی مردمان این کشور مانع از کشتار کویتی‌ها شد. به نظر می‌رسد که پشت این ماجرا هم سیاسی‌کاری‌های برخی کشورهای همسایه دخیل است که کویتی‌ها را بر آن داشته تا چنین درخواست عجیبی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارجاع دهند.
 واکنش فدراسیون فوتبال:
هیچ ابلاغی به ما نشده
در حالی که هیچ نامه رسمی به فدراسیون فوتبال ایران ارسال نشده و این اخبار تنها در برخی رسانه‌ها دست به دست می‌شود، مسئولان فدراسیون فوتبال هم از احتمال اخذ میزبانی از باشگاه استقلال ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. حمیرا اسدی، رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال در این راستا می‌گوید: «ما هم این مسأله را در رسانه‌ها خوانده‌ایم اما هیچ چیزی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره دو موضوع مطرح شده به فدراسیون اعلام و ابلاغ نشده است.» در همین راستا باید به سفر مهدی تاج به کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز اشاره داشت.
تاج طی روزهای آتی به مالزی می‌رود تا در نشست هماهنگی لیگ قهرمانان آسیا حضور یابد. حضور رئیس سابق فدراسیون فوتبال در این نشست می‌تواند تأثیر مستقیم روی درخواست غیرمنطقی نماینده کشور کویت برای بازی با استقلال داشته باشد. با این شرایط همه نگاه‌ها به مهدی تاج است تا بتواند با دیپلماسی ورزشی حق نماینده ایران را برای رد درخواست باشگاه الکویت بگیرد.
سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر نیز از این ماجرا ابراز بی‌اطلاعی کرده است.


Page Generated in 0.0059 sec