printlogo


کد خبر: 203382تاریخ: 1398/10/28 00:00
چهره

یداکردن جانشین برای سوارس، متحول کردن عثمان دمبله و افزایش آمادگی جسمانی
همه وظایف سخت ستین

پیت جنسن


با وجود آنکه کیکه ستین مربی جدید بارسلونا یک تیم صدر جدولی را به دست می‌گیرد اما به نظر می‌رسد او خودش را وارد شرایط بحرانی می‌کند. او باید بازیکنانش را آماده یک ماه بازی‌های سخت در لیگ کند شامل بازی در والنسیا و همچنین تیم سابق او، رئال بتیس می‌شود اما چه کارهایی پیش روی ستین است؟
 
بالا بردن آمادگی جسمانی بازیکنان
ارنستو والورده به بازیکنانش استراحت داد وقتی در نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا به اتلتیکومادرید باختند. ستین در نخستین روز کاری‌اش یعنی سه‌شنبه دو جلسه تمرین برگزار کرد. البته این بخشی از یک نمایش است. تعطیلی آخر هفته برنامه‌ریزی طبیعی بود بعد از سفر طولانی که به جده داشتند. دو جلسه تمرین سه‌شنبه هم قبل از آن مقرر شده بود که ستین رسماً به عنوان مربی معرفی شود اما این یک پیام برای هواداران دارد، بازیکنان زیر نظر مربی قبلی درست تمرین نمی‌کردند و مربی جدید همه چیز را تحت کنترل دارد. مربی بدنساز ستین، فران سوتو می‌تواند کارش را با تیم شروع کند و با بازیکنان آشنا شود و مرد شماره 2 ستین که توانایی‌های زیادی هم دارد، یعنی ادر سارابیا خودش را به تیم نشان می‌دهد.
 
بهبود رکورد خارج از خانه
بارسلونا 10 بازی در خارج از خانه انجام داده، تنها چهارتا را برده، در سه تا مساوی کرده و سه تا را باخته. کار به جایی رسیده بود که بارسلونا در بازی‌های خارج از خانه به میزبان خود اجازه می‌داد بر بازی مسلط شود و اختیار توپ و زمین را به دست بگیرد. این اتفاق با مربی جدید که دغدغه‌اش مالکیت توپ است، رخ نخواهد داد، شیوه تمرین تیم این را ثابت می‌کند.
 
متحول کردن بوسکتس
وقتی بتیس ستین در بازی فصل قبل بارسلونا را 4 بر 3 شکست داد، سرخیو بوسکتس پیراهنش را به عنوان هدیه به ستین داد. ستین به هافبک بارسلونا گفت: «باید چیزی رویش بنویسی چون می‌خواهم آن را قاب کنم.» بوسکتس نوشت: «تقدیم به کیکه به خاطر تحسین شیوه نگاهش به فوتبال.» بوسکتس دوباره بازیکنی کلیدی برای بارسلونا شده، در تمام آن سه باخت خارج از خانه بوسکتس در ترکیب اصلی قرار نداشته. او دوباره به اساس خط میانی تبدیل می‌شود که می‌تواند در بازی‌های خارج از خانه برای تیم مفید باشد.
 
هواداران باید ژاوی را فراموش کنند
تعداد مربی‌هایی که بارسلونا با آنها مذاکره کرد و پیشنهاد مربیگری‌اش را داد، زیاد نبود تا اینکه به سراغ ستین رفتند. بعد از آنکه ژاوی پاسخ منفی داد، رونالد کومان هم دست رد به سینه تیم زد، به سراغ موریسیو پوچتینو رفتند اما هیچ‌وقت به او پیشنهاد رسمی ندادند چون می‌دانستند پاسخش نه است اما ایده آمدن ژاوی به نیمکت بارسلونا واقعاً هواداران را هیجان زده می‌کرد اما راه ستین برای متقاعدکردن هواداران با ژاوی شباهت بسیاری دارد: علاقه کاپیتان سابق بارسلونا به سبک کار یوهان کرویف او را در موقعیت خوبی قرار می‌دهد.
 
پیداکردن جانشین سوارس
شاید این اتفاق در فصل نقل و انتقالات رخ ندهد. بارسلونا احتمالاً ترجیح می‌دهد در تابستان لوتارو مارتینس را از اینترمیلان بخرد تا جانشین بلندمدت سوارس باشد نه اینکه یک بازیکن بیاورد که فعلاً جای خالی مهاجم اروگوئه‌ای را پر کند. آنها سال گذشته کوین پرینس بواتنگ را با همین هدف خریدند، او به ندرت بازی کرد و این اشتباه خجالت‌آوری بود. ستین شاید ناراحت نشود اگر یک مهاجم به تیمش اضافه نشود، او لیونل مسی، آنتوان گریزمان، آنسو فاتی و کارلس پرس را دارد به همراه بازیکن تیم زیر 21 سال اسپانیا، آبل رویس. او ترجیح می‌دهد دو تا از این پنج نفر را بازی بدهد و یک نفر دیگر به خط میانی اضافه کند. او همچنین می‌تواند از اواسط بهمن روی بازگشت عثمان دمبله حساب کند و از گزینه بازی گرفتن از مسی به عنوان 9 کاذب بین گریزمان و دمبله استفاده کند.
 
گرفتن بهترین بازی از مهاجمان فرانسوی
نبودن سوارس ضربه بزرگی است. از 60 گلی که بارسلونا در این فصل زده، 25 تا مهاجم اروگوئه‌ای زده یا ساخته. حالا گریزمان فرصت دارد خودش را به عنوان دومین بازیکن مهم بارسلونا ثابت کند. خیلی نمی‌شود روی دمبله حساب کرد. او هیچ‌وقت نتوانست به اعتماد والورده پاسخ مثبت بدهد. مربی سابق بارسلونا تلاش کرد او را از مشکلات ذهنی و لغزش‌های همیشگی‌اش که باعث شده بود تنها ذره‌ای از استعدادش را به کار بندد، خلاص کند. ستین به خاطر شیوه کار همراه با آرامشش شهرت دارد، او باید امیدوار باشد دمبله این بار پاسخ بدهد.
 
استفاده از هر دو آرتور
آرتورو ویدال در هفته‌های آخر سال گذشته ناراضی بود. او ناراحت بود از اینکه به اندازه کافی وقت بازی به او نمی‌رسد و احساس می‌کرد به خاطر این مورد بی‌مهری مربی قرار گرفته که از دریافت نکردن پاداش‌هایش در بارسلونا شکایت کرده. آرتور ملو به این شکل علناً نارضایتی خود را ابراز نکرد اما او ارتباطش را با تیم از دست داده بود. او که با مشکل مصدومیت کشاله ران درگیر است، نمی‌تواند به این زودی‌ها در خدمت مربی جدید باشد. اگر روی فرم باشد نزدیکترین بازیکن به ژاوی سابق و دقیقاً همان چیزی است که بارسلونا می‌خواهد بنابراین بارسلونا باید به او انگیزه کافی بدهد و این کاری است که گویا از دست والورده برنیامد.
 
اولین بازی‌های بارسلونا با مربیگری ستین
بارسایی‌ها فردا در خانه میزبان گرانادا هستند، شنبه بعدش در زمین والنسیا بازی دارند. 12 بهمن در نوکمپ با لوانته روبه‌رو می‌شوند، 19 بهمن میهمان رئال بتیس هستند و در دو بازی بعدی میزبان ختافه و ایبار هستند.
منبع: دیلی میل


دست‌ و دلبازی سرمربی جدید کاتالان‌ها در بدو ورود
ستین بازیکنان بارسلونا را به صرف شام دعوت کرد


کیکه ستین، سرمربی جدید بارسلونا برای اینکه از همان ابتدا نشان دهد که به دنبال برقراری رابطه‌ای دوستانه با بازیکنانش است، آنها را پنجشنبه شب به صرف شام دعوت کرد. سرمربی سابق رئال بتیس که دوشنبه شب به عنوان جانشین ارنستو والورده معرفی شد، بازیکنانش را به یکی از رستوران‌های معروف بالای‌شهر بارسلونا برد و از این فرصت برای آشنایی‌ بیشتر با خصوصیات اخلاقی و شخصی آنها استفاده کرد.
طبق گزارش شبکه TV3 اسپانیا، هدف ستین از این ضیافت، برگرداندن روحیه به بازیکنان بارسلونا در آستانه مصاف فردا شب آنها با گرانادا در لالیگا و آشنا کردن آنها با دستیارانش بوده است. به هر حال اگرچه هیچ‌یک از بازیکنان بارسلونا به برکناری والورده واکنشی منفی نشان نداده‌اند اما برخی از آنها از جمله لیونل مسی و لوئیس سوارس با پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برای وداع با سرمربی اخراجی‌شان منتشر کردند، نشان دادند که حامی او بوده‌اند. پیش از این هم البته اخباری از اردوی کاتالان‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه ستین با برخی از بازیکنان بارسلونا از جمله لیونل مسی، آنسو فاتی و ریکی پوج صحبت‌هایی داشته است.



 


Page Generated in 0.0058 sec