printlogo


کد خبر: 203380تاریخ: 1398/10/28 00:00
گزارش

پرواز دوباره کهکشانی‌ها روی بال‌های زیدان


در پایان فصل 18-2017 زمانی که زین‌الدین زیدان از مربیگری رئال مادرید استعفا کرد، کریستیانو رونالدو هنوز از آن تیم جدا نشده بود اما زمانی که سرمربی فرانسوی تصمیم گرفت به سانتیاگو برنابئو برگردد، او با تیمی مواجه شد که گلزنی برایش به یک معضل تبدیل شده بود.
رئال مادرید در سه فصل دوره نخست حضور زیدان در هر بازی به طور متوسط 5/2 گل می‌زد اما در دوره دوم مربیگری او در این تیم این میانگین به 7/1 گل کاهش یافت. کریم بنزما تنها بازیکنی بوده که تلاش کرده جای خالی رونالدو را پر کند چون دیگر ستاره‌های هجومی تیم از جمله گرت بیل نتوانستند در حد یک سوپراستار برای کهکشانی‌ها ظاهر شوند.
با این شرایط زیدان تصمیم گرفت که تمرکز خود را روی ساختن یک دیوار دفاعی مستحکم برای رئال مادرید قرار دهد که نتیجه‌اش کاهش میانگین گل‌های خورده تیمش به متوسط 81/0 گل در هر بازی بوده است. فصل گذشته رئال مادرید در هر بازی به طور میانگین 3/1 گل خورد و به رکوردی نزدیک شد که در فصل 17-2016 به ثبت رسانده بود (2/1 گل خورده در هر بازی). در آن فصل که رئال مادرید دوگانه لالیگا و لیگ قهرمانان را کسب کرد اما خط حمله رئال مادرید هم قوی بود و به طور متوسط در هر بازی 88/2 گل می‌زد.
در فصل جاری رئال مادرید در هر بازی به طور متوسط 11/2 گل زده که به مراتب بهتر از میانگینش در فصل گذشته (45/1 گل در هر بازی) است. در همین حال آمار این تیم در فاز دفاعی آن را به دارنده بهترین خط دفاعی در 5 لیگ بزرگ فوتبال اروپا تبدیل کرده است. در این فصل هیچ تیمی گل‌های خورده کمتری از رئال مادرید نداشته است. رئال تا این مقطع از فصل تنها 12 گل خورده و در کنار اتلتیکومادرید بهترین خط دفاعی لالیگا را در اختیار دارد. حتی لیورپول، صدرنشین بلامنازع لیگ برتر انگلیس که خیلی‌ها آن را قویترین تیم حال حاضر اروپا می‌دانند هم 14 گل خورده است. در بوندس‌لیگای آلمان، مونشن‌گلادباخ با 18 گل خورده، در ایتالیا، اینتر با 16 گل خورده و در فرانسه، پاری‌سن‌ژرمن با 13 گل خورده قویترین خطوط دفاعی را در لیگ‌های داخلی خودشان دارند.
منبع: مارکا


 


Page Generated in 0.0055 sec