printlogo


کد خبر: 203378تاریخ: 1398/10/28 00:00
راجر فدرر: نادال و جوکوویچ رکوردم را می‌شکنند و این مسأله ناراحتم نمی‌کند


یکی از جذاب‌ترین سؤالات برای دوست‌داران رشته تنیس این بوده که آیا سرانجام رکورد راجر فدرر در فتح گرنداسلم‌ها شکسته خواهد شد یا نه. فدرر که آخرین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها را سال 2018 در اوپن استرالیا کسب کرد، تا الان 20 بار فاتح گرنداسلم‌ها شده است اما او اکنون با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش یعنی رافائل نادال تنها به اندازه یک قهرمانی فاصله دارد. این یعنی که نادال با قهرمانی در اوپن استرالیا که از چند روز دیگر آغاز می‌شود، می‌تواند به رکورد ستاره سوئیسی برسد اما نه فقط نادال بلکه نواک جوکوویچ هم که 16 بار قهرمان گرنداسلم‌ها شده فاصله زیادی با فدرر ندارد.
طرفداران فدرر دوست ندارند که جایگاه این ستاره 38 ساله به عنوان رکورددار قهرمانی در گرنداسلم‌ها شکسته شود اما خود او باور دارد که این اتفاق دیر یا زود رخ خواهد داد و می‌گوید که با این موضوع هم مشکلی ندارد حتی اگر این اتفاق به معنای تنزل او به رده سوم رکوردداران قهرمانی در گرنداسلم‌ها باشد.
فدرر که این روزها در حال آماده کردن خود برای حضور در اوپن استرالیا است، به آسوشیتدپرس گفت: «من فکر می‌کنم که رکورد قهرمانی‌های من در گرنداسلم‌ها خواهد شکست و رافا و نواک بیشتر از من در این رقابت‌ها قهرمان خواهند شد. این اتفاق خواهد افتاد چون آنها پتانسیلش را دارند. علاوه بر این، عملکرد آنها در سال 2019 بار دیگر نشان داد که هنوز می‌توان انتظار افتخارات بیشتری را از آنها داشت.»
فدرر این جملات را نه با لحنی تأسف‌بار یا چهره‌ای مغموم و در حالی که چشم‌هایش به زمین دوخته شده باشد، به زبان نمی‌آورد. این همان شیوه‌ای است فدرر اوضاع را می‌بیند. او می‌داند که در پایان ماه جاری ممکن است او دیگر تنها رکورددار قهرمانی در گرنداسلم‌ها نباشد. فدرر می‌داند اتفاقی که یک دهه پیش رخ داد - وقتی که خودش به رکورد پیت سمپراس رسید و کمی بعد آن را شکست - به زودی در انتظار خود اوست. چیزی که این اتفاق را جالب‌تر می‌‌کند، این است که خارج شدن انحصار رکورد قهرمانی در گرنداسلم‌ها ممکن است در حضور و مقابل چشمان خود فدرر رخ دهد، مشابه همان اتفاقی که یک دهه پیش برای پیت سمپراس رخ داد. فدرر در پاسخ به این سؤال که شکست رکورد سمپراس برای کسب پانزدهمین قهرمانی‌اش در گرنداسلم‌ها در استادیومی که سمپراس خودش هم در آن حضور داشت، چه حالی داشت، گفت: «خب اینکه برای شما به عنوان رکورددار مهم باشد چه اتفاقی برای رکورد‌تان رخ می‌دهد و چه کسی می‌تواند آن را بشکند تا حدودی مهم است و خب این هم طبیعی است. من آن روز آنقدر به سمپراس نگاه می‌کردم که گاهی اوقات از اینکه دارم رکوردش را می‌شکنم احساس ناخوشایندی به من دست می‌داد. این چیزی نبود که من هرگز دوست داشتم انجامش دهم اما انگار قسمت بود که چنین اتفاقی رخ دهد. با این وجود من می‌دانستم که آن لحظه در ورزش ما لحظه بسیار بزرگی است و من فکر می‌کنم که آن روز یکی از روزهایی بود که شما به یاد خواهید سپرد.» فدرر ادامه داد: «الان هم در نهایت اگر کسی بتواند رکورد شما را بشکند، به نظر من مشکلی نیست چون ورزش همین است. کلی آمار و ارقام هست و تا حد زیادی به این رکوردها توجه می‌شود. با این وجود من دوران خودم را داشته‌ام و همیشه گفته‌ام آنچه که بعد از پانزدهمین قهرمانی‌ام کسب کردم، برایم حکم پاداش‌هایی اضافه بر سازمان را داشته است مخصوصاً بعد از مصدومیت زانویم (سال 2016). بعد از آن اتفاق من حتی به کسب یک قهرمانی در گرنداسلم‌ها هم راضی بودم اما سه قهرمانی کسب کردم آن هم سه قهرمانی حیرت‌انگیز.»
برای اینکه بفهمیم فدرر مجبور خواهد شد رکوردش را با نادال تقسیم کند یا اینکه فاصله‌اش را با او افزایش خواهد داد، باید دو هفته‌ای صبر کنیم و منتظر پایان اولین گرنداسلم فصل باشیم.
منبع: آسوشیتدپرس


Page Generated in 0.0064 sec