printlogo


کد خبر: 203376تاریخ: 1398/10/28 00:00
پیرمردهایی که دل از فوتبال نمی کنند
دود از کنده بلند می شود
این مطلب در حقیقت بزرگداشتی است برای کازویوشی میورا

راب سوان


برخی فوتبالیست ها طاقت فکرکردن به بازنشستگی را ندارند، تا حد امکان به فوتبالشان ادامه می دهند و بعد از آن دیگر مجبور می شوند که این کفش ها را آویزان کنند.
این بازیکنان اغلب محبوب هواداران فوتبال می شوند چون همه یک پیرمرد طلایی را دوست دارند. بعضی از بازیکنانی که هنوز فعال هستند، فوتبال حرفه‌ای خود را در دهه 90 آغاز کرده اند و این به معنای بازی در چهار دهه است؛ دستاوردی بسیار قابل توجه.
سایت ترانسفر مارکت فهرست عده ای از این بازیکنان پا به سن گذاشته را تهیه کرده و نگاهی به دوران حرفه‌ای طولانی آنها انداخته است؛ ما هم برای کمی تفریح به ارزش فعلی آنها در بازار نگاهی می اندازیم.
منبع: givemesport
 

 

زلاتان ابراهیموویچ، 38 ساله
ارزش بازار:
 3/15 میلیون پوند

بعد از سلطه بر لیگ فوتبال حرفه‌ای آمریکا با لس‌آنجلس گلکسی، زلاتان پرافتخار که به تیم‌های زیادی رفته، دوباره به میلان برگشته. او فوتبال حرفه‌ای را از سال 1999 با مالمو شروع کرد و قطعاً یکی از بهترین مهاجمان نسل خودش محسوب خواهد شد. گرانترین بازیکن این لیست که قیمتی بیش از 3 میلیون پوند دارد و ما امیدواریم زلاتان همچنان در دهه پنجم زندگی اش به بازی ادامه دهد!


کلودیو پیزارو، 41 ساله
ارزش بازار:
450 هزار پوند


اینکه در دهه پنجم زندگی در یک تیم دسته اولی در یک لیگ ممتاز اروپایی بازی کنی، خودش یک دستاورد بزرگ است. پیزارو برای پنجمین دوره در وردربرمن بازی می‌کند(از خنده پس نیفتید، لطفاً) اما او نخستین بازی حرفه‌ای خود را در تیم باشگاهی کشورش، پرو یعنی دپورتیوو وانکا در سال 1996 انجام داده است.


امره بلوزاوغلو، 39 ساله
ارزش بازار:
450  هزار پوند


امره متولد سپتامبر 1980 است و فوتبال حرفه‌ای خود را در سال 1996 با گالاتاسرای آغاز کرده است. این بازیکن 39 ساله که بیش از 100 بازی ملی برای ترکیه انجام داده است، در حال حاضر سومین دوره اش را در ترکیب دشمن خونی گالا یعنی فنرباغچه سپری می‌کند!


کنی میلر، 40 ساله
ارزش بازار:
180  هزار پوند


بله درست است، مهاجم سابق تیم ملی اسکاتلند، کنی میلر هنوز بازی می‌کند.
این بازیکن 40 ساله که فوتبال حرفه‌ای را از سال 1998 در هیبز آغاز کرده، در تابستان به تیم دسته دومی پاتریک تیستل رفته و در 23 بازی برای این تیم 9 گل زده (این آمار برای چند روز پیش است و برای پیداکردن آمار دقیقتر سرچ کنید). دوست داشتنی است.


کازویوشی میورا، 52 ساله
ارزش بازار:
90 هزار پوند


اوکی، شاید این به نوعی تقلب باشد اما نمی توانستیم این اسطوره را در فهرستمان جا ندهیم. بر خلاف سایر نام های این فهرست او فوتبالش را نه از دهه 90 بلکه از دهه 80 آغاز کرده، به عبارتی دقیقتر از 1986 در سانتوس. او این هفته خبرساز شد وقتی قرارداد جدیدی با یوکوهاما اف سی بست. این اسطوره ژاپنی می تواند برای همه ما الهام‌بخش باشد، ما به تو احترام می گذاریم، کازویوشی!


جان‌لوییجی بوفون، 41 ساله
ارزش بازار:
 900 هزار پوند


نمی شود از فوتبالیست هایی که در سن 40 سال و بیشتر به حرفه خود ادامه داده اند، صحبت کرد و به اسطوره ایتالیایی، جان‌لوییجی بوفون نپرداخت. این دروازه‌بان دوست داشتنی و محترم فوتبال حرفه‌ای را سال 1995 با پارما شروع کرد و حالا بعد از یک فصل بازی در پاری‌سن‌ژرمن به تیم محبوبش، یوونتوس برگشته است. بیایید امیدوار باشیم که او قبل از آنکه دستکش هایش را آویزان کند، با دستانش جام لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرد.


روکه سانتاکروز، 38 ساله
ارزش بازار:
 225 هزار پوند


یک مهاجم دیگر از آمریکای جنوبی. سانتاکروز حرفه اش را از المپیا در کشورش پاراگوئه شروع کرد.
مهاجم نوک سابق بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی حالا دوباره به همان جایی برگشته که از آن آغاز کرده بود، او در سال 2016 با المپیا قرارداد بست.


میلان باروش، 38 ساله
ارزش بازار:
 225 هزار پوند


میلان باروش؛ این یکی واقعاً نوستالژیک است.
مهاجم سابق لیورپول و تیم ملی جمهوری چک که فوتبال حرفه‌ای خود را از سال 1998 در تیم بانیک اوستراوا شروع کرد، همچنان در 38 سالگی فوتبالش را ادامه می‌دهد. او در حال حاضر برای تیم اولش بازی می‌کند.


دونگ گوک لی، 40 ساله
ارزش بازار:
 360  هزار پوند


اگر شما می توانید دونگ گوک لی را به یاد بیاورید یا حافظه خیلی خوبی دارید یا با دقت لیگ کره جنوبی را دنبال کرده اید. این مهاجم 40 ساله که در 23 بازی برای میدلزبورو در سال‌های 2008-2006 نتوانست یک گل لیگ برتری به نام خودش ثبت کند، از سال 2009 برای تیم جئونبورک هیوندای موتورز بدون وقفه گل می زند. در 441 بازی 206 گل برای این تیم زده. عالی است پسر، ببخشید پدر!



مکسی رودریگس، 39 ساله
ارزش بازار:
450 هزار پوند


بال آرژانتینی که 57 بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و برای باشگاه های زیادی از جمله اتلتیکومادرید و لیورپول بازی کرد، نخستین بازی حرفه‌ای خود را در سال 1999 برای نیوولزاولدبویز انجام داد.
او حالا دوباره در 39 سالگی بیست و یکمین فصل به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای را سپری می‌کند و باز هم در نیوولز. دمت گرم، مکسی!


گرت بری، 38 ساله
ارزش بازار:
675  هزار پوند

هیچ بازیکنی به اندازه گرت بری در لیگ برتر بازی نکرده است، حتی رایان گیگز!
این هافبک 38 ساله در سال 1998 فوتبال خود را در استون ویلا آغاز کرد اما از سال 2017 برای تیم دسته دومی وست برومویچ بازی می‌کند.


هیلتون، 42 ساله
ارزش بازار:
90  هزار پوند


مدافع میانی برزیلی بیشتر دوران فوتبالش را در فرانسه سپری کرده و از سال 2011 برای تیم مون‌پولیه بازی می‌کند. اینکه یک بازیکن اهل آمریکای جنوبی در سن 42 سالگی همچنان در لیگ فرانسه در نقش دفاع بازی کند، به خودی خود موفقیت قابل توجه و البته بامزه ای است. هیلتون در سال 1996 فوتبال حرفه‌ای خود را در چاپه‌کوئنزه آغاز کرده است.


شونسوکه ناکامورا، 41 ساله
ارزش بازار:
90  هزار پوند


ناکامورا که فوتبالش را از سال 1997 در یوکوهاما اف مارینوس آغاز کرده، در دوران حضورش در سلتیک خود را به عنوان یکی از بهترین ایستگاهی زن های جهان مطرح کرد.
 این بازیکن 41 ساله پارسال به یوکوهاما اف سی پیوست



کینگ کازو، درخت همیشه سبز
کازویوشی میورا درخت همیشه سبز است، دوران حرفه ای او از سال 1986 شروع شده و همچنان ادامه دارد. «کینگ کازو» که هفتم اسفند 53 ساله می شود، به تازگی قراردادش را تمدید کرده و قرار است در دسته اول فوتبال ژاپن بازی کند. میورا در بازی فیفا 96 حاضر بوده و این احتمال می رود که در فیفا 21 هم حضور داشته باشد. یوکوهاما اف سی تازه به جی لیگ آمده هرچند نقش میورا در این تیم چندان قابل توجه نبود و او تنها سه بازی انجام داد بدون آنکه گلی بزند. اگر میورا در نخستین بازی فصل جدید در چهارم اسفند مقابل ویسل کوبه(تیم آندرس اینیستا) به میدان برود، نخستین بازی‌اش در دسته اول ژاپن بعد از سال 2007 است وقتی فقط 40 سال داشت! میورا 20 سال پیش بعد از 89 بازی ملی برای ژاپن فوتبال ملی را کنار گذاشت. میورا هشت روز از روبرتو باجو کوچکتر است البته اسطوره ایتالیایی در سال 2004 فوتبال حرفه‌ای را کنار گذاشته اما میورا همچنان ادامه می‌دهد. او در سال 2017 رکورد سر استنلی متیوز، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس را به عنوان مسن ترین گلزن فوتبال حرفه‌ای شکست. او در دوران حرفه‌ای خود که بیش از 30 سال طول کشیده، علاوه بر کشورش در لیگ برزیل، ایتالیا و کرواسی نیز بازی کرده است..


Page Generated in 0.0064 sec