printlogo


کد خبر: 203374تاریخ: 1398/10/28 00:00
گزارش

تلاش مسئولان نخستین گرنداسلم فصل برای جلب رضایت
تنیسورهای خشمگین
سایه دود روی اوپن استرالیا



اولین گرنداسلم فصل جاری رقابت‌های تنیس با ادوار گذشته آن تفاوت‌ بزرگی دارد. به سبب آتش‌سوزی گسترده در استرالیا و تغییرات آب‌و‌هوایی که در این کشور شکل گرفت، نگرانی‌هایی درباره مساعد بودن شرایط جوی برای حضور تنیسورهای شرکت‌کننده در اوپن استرالیا به وجود آمد. مهم‌ترین نگرانی مربوط به ایجاد مشکلات تنفسی برای برترین تنیسورهای دنیا در استرالیا بوده است که نارضایتی و خشم برخی از آنها را به همراه داشته است. با این حال مسئولان برگزارکننده اولین گرنداسلم فصل اعلام کرده‌اند که این تورنمنت طبق موعد مقرر آغاز و پایان خواهد یافت اگرچه آن دسته از مسابقاتی که در هوای آزاد برگزار می‌شدند به استادیوم‌های مسقف انتقال خواهند یافت تا آلودگی هوا ناشی از انتشار دود آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا برای آنها دردسرساز نشود.
کریگ تایلی، مدیر برگزاری اوپن استرالیا در واکنش به ابراز نگرانی چند تن از بازیکنانی که هفته گذشته حین انجام بازی‌های مرحله مقدماتی این رقابت‌ها دچار مشکلات تنفسی شدند، گفت: «شایعات زیادی درباره برگزار نشدن اوپن استرالیا در سال جاری منتشر شده است. من اما باید بگویم که اوپن استرالیا برگزار می‌شود.» تایلی که مدیر اجرایی اتحادیه تنیس استرالیا هم هست، هفته‌ اخیر در روز نخست مرحله مقدماتی اوپن استرالیا با چشمان خود شاهد عمق فاجعه بود، زمانی که یک بازیکن به دلیل مشکلات تنفسی از حال رفت و چند بازیکن دیگر از جمله لیام برودی از بریتانیا علناً از اینکه مجبور شده‌اند در این شرایط جوی بازی کنند ابراز خشم کردند و این وضعیت را تهدیدی بزرگ برای دیگر افراد جامعه دانستند.
با وجود تلاش استرالیایی‌ها برای کم اهمیت جلوه دادن نگرانی‌ها بابت وضعیت جوی این کشور در ایام برگزاری اوپن استرالیا هنوز هم خیلی‌ها درباره آمادگی این کشور برای میزبانی از یکی از چهار تورنمنت اصلی تنیس تردید دارند و اسطوره آمریکایی این رشته ورزشی، جان مک‌انرو هم یکی از آنها است.
مک‌انرو به ESPN‌ گفت: «وضعیتی که در استرالیا شاهدش هستیم، وضعیت وحشتناکی است و من قویاً معتقدم که آنها نگران هواداران و بازیکنان هستند اما در حال حاضر حداقل به نظر من خیال‌پردازی در مورد اینکه آنها بازی‌ها را برگزار نخواهد کرد یا آنها را به زمان دیگری موکول کنند، بسیار بعید است. من فکر نمی‌کنم که هیچ کسی بتوانند پاسخ روشنی به این موضوع بدهد چه بازیکنان باشند، یا مسئولان برگزارکننده تورنمنت یا دولت استرالیا. اتفاقی که این روزها ما شاهدش هستیم را پیش از این هرگز تجربه نکرده‌ایم. استرالیا مدام دارد در آتش می‌سوزد. این یک مشکل است اما این بدترین اتفاقی است که رخ داده است.»



20 تیم اروپایی پردرآمد از فروش بلیت


با پول‌های هنگفتی که این روزها باشگاه‌های فوتبال از شبکه‌های تلویزیونی و قراردادهای تجاری به دست می‌آورند، جای تعجب نیست که برخی هواداران فوتبال احساس می‌کنند تجربه تماشای بازی از نزدیک جذابیت خود را از دست داده. با این وجود درآمدهای روز بازی همچنان اهمیت زیادی دارند و اینکه بتوانی ورزشگاه‌ها را پر کنی، اولویت مهمی برای باشگاه‌ها است.
استادیوم‌های قاره بزرگتر شده‌اند و تیم‌ها این شانس را دارند که تنها از طریق فروش بلیت درآمدهای حیرت‌آوری به دست آورند اما کدام تیم‌ها بیشترین درآمد را از راه فروش بلیت دارند. بر اساس گزارش سالانه یوفا، بارسلونا با 164 میلیون یورو درآمد در رتبه اول این فهرست است، رئال مادرید با 146 میلیون یورو، بایرن‌مونیخ با 122 میلیون یورو، آرسنال با 112 میلیون یورو، منچستریونایتد با 107 میلیون یورو، پاری‌سن‌ژرمن با 100 میلیون یورو، لیورپول با 90 میلیون یورو، تاتنهام با 80 میلیون یورو، چلسی با 76 میلیون یورو و منچسترسیتی با 64 میلیون یورو تیم‌های دوم تا دهم هستند.
یوونتوس (58 میلیون یورو)، اتلتیکومادرید (57 میلیون یورو)، اتلتیک بیلبائو (47 میلیون یورو)، بوروسیادورتموند (42 میلیون یورو)، رم (42 میلیون یورو)، سلتیک (42 میلیون یورو)، آینتراخت فرانکفورت (41 میلیون یورو)، وستهم (38 میلیون یورو)، لیون (37 میلیون یورو) و میلان (37 میلیون یورو) تیم‌های یازدهم تا بیستم این فهرست هستند.
جای تعجب نیست که دو غول اسپانیایی با آن ورزشگاه‌های بزرگشان تیم‌های اول این فهرست باشند. در واقع پنج تیم اول تعجب‌آور نیستند. کمی بعدتر جالب می‌شود. چلسی در حالی که استمفوردبریج تنها ظرفیت42 هزار هوادار را دارد، در رده نهم قرار گرفته و تنها پشت تیم‌هایی که استادیوم‌های خیلی بزرگتری دارند.
اتلتیک بیلبائو با آنکه هرگز برای قهرمانی لیگ نمی‌جنگد اما هواداران به شدت متعصبی دارد که همیشه سن‌مامس 53 هزار نفری را پر می‌کنند. از وستهم هم انتقاد می‌شد که نتوانسته جمعیت را به «استادیوم لندن» بکشاند اما آمار نشان می‌دهد انتقال از آپتون پارک به نفع این تیم بوده. حضور امثال آینتراخت فرانکفورت، سلتیک و لیون هم در این فهرست قابل توجه است.
 


Page Generated in 0.0059 sec