عناوین این صفحه
جستجو بر اساس تاریخ
نظرسنجی
شماره : 6687 /
۱۳۹۹ شنبه ۱۱ بهمن
|
خبر
بررسی شرایط المپیک توکیو در نشست IOC
صد و سی و هفتمین نشست کمیته بینالمللی المپیک (IOC) قرار است به صورت آنلاین روزهای ۱۰ تا ۱۲ مارس (۲۰ تا ۲۲ اسفند) برگزار شود. در این نشست قرار است در خصوص مباحث مختلف از جمله انتخابات ریاست IOC صحبت شود. توماس باخ بدون رقیب نامزد دوباره ریاست است. در جولای ۲۰۲۰ باخ اعلام کرد برای دوره جدید هم قرار است کاندیدا شود. او این تصمیم را در جریان نشست صد و سی و ششمین جلسه کمیته بینالمللی المپیک در تابستان اعلام کرد. گزارشها حاکی از این است که در نشست آینده IOC قرار است در خصوص وضعیت آمادهسازی پکن برای بازیهای زمستانی ۲۰۲۲ و المپیک ۲۰۲۴ پاریس صحبت شود. مهمترین بخش این نشست هم همین موضوع المپیک توکیو است و ابهامهایی که درباره برگزاری این رویداد وجود دارد. همه موارد مربوط به میزبانی قرار است در این نشست مورد بررسی قرار گیرد. تا امروز هیچ مقام مسئولی در کمیته بینالمللی المپیک و کمیته برگزاری بازیها درباره لغو این رویداد اظهار نظری نداشته و همگی از برگزاری المپیک توکیو در مرداد 1400 میگویند.
تلهکابین و پیست اسکی توچال تعطیل شد
به دلیل شرایط نامساعد جوی، خط سه تلهکابین و پیست اسکی توچال تعطیل شد. خط سه تلهکابین و پیست اسکی مجموعه توچال دیروز (جمعه) به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد. پیش از این برای روز جمعه هوای ابری و مهآلود و محدودیت دید، بارش باران و برف (بالادست بارش برف و کولاک)، وزش باد نسبتاً شدید و ارتفاعات مستعد خطر ریزش بهمن، افت دما و سوز باد متوسط و خطر سرمازدگی پیشبینی شده بود. تصاویری هم که از برخی پیستهای اسکی منتشر شده نشاندهنده هوای ابری، مهآلود و بارش برف است که بر این اساس خط سه تلهکابین و پیست اسکی توچال تعطیل شد. خط یک تلهکابین تا ایستگاه دو، همچنین خط دو با ظرفیت محدود فعال است. پیست اسکی و ایستگاه ۵ تلهکابین توچال، شنبه (۱۱ بهمن) نیز به علت شرایط نامساعد جوی تعطیل و ایستگاه ۲ تلهکابین فعال است.
از لباس و مدال قهرمانی ووشو رونمایی شد
از لباس استاندارد ساندا و تایچی و مدالهای قهرمانی در حاشیه لیگ برتر ووشو رونمایی شد. مسابقات لیگ برتر ووشو باشگاههای کشور یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از صبح پنجشنبه (9 بهمن ماه) در آکادمی ملی ووشو در مجموعه ورزشی آزادی با حضور 10 تیم آغاز شد و تا روز دوشنبه 14 بهمن ماه ادامه دارد. در حاشیه این رقابتها، از لباس استاندارد ساندا و تایچی که تولید داخلی است، رونمایی شد.
قهرمانی دوباره سبقتاللهی در لیگ تپانچه
فینال هفته سوم و چهارم لیگ برتر تپانچه بادی زنان در حالی پیگیری شد که گلنوش سبقتاللهی از تیم امید صدرا خلیج فارس هرمزگان توانست با قرار گرفتن در جایگاه اول عنوان قهرمانی خود را تکرار کند. این رقابتها با حضور 7 تیم به میزبانی تیمهای هیأت کرمان و هیأت مازندران در محل سالن 80 خط مجموعه ورزشی آزادی تهران با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری بین خطوط برگزار شد. در بخش تیمی هفته سوم، مقاومت، هیأت قم و هیأت مازندران با غلبه بر تیمهای هیأت کرمان، امید صدرا خلیج فارس هرمزگان و رایمون به پیروزی رسیدند. همچنین در بخش تیمی هفته چهارم هیأت کرمان، هیأت قم و مقاومت در مقابل تیمهای هیأت فارس، رایمون و امید صدرا خلیج فارس هرمزگان پیروز شدند. در فینال این رقابتها، گلنوش سبقتاللهی از امید صدرا با کسب بالاترین امتیاز اول شد و توانست قهرمانی خود را نیز در این هفته تکرار کند و هانیه رستمیان از مقاومت و سارا میرابی از هیأت فارس هم در مکانهای دوم و سوم ایستادند.
گلایه های مربی سازنده کشتی از بی توجهی ها
دهقاننژاد: خانهام را فروختم تا خرج زندگــیام کنم
پول کشتی را بردند آمریکا خرج کنند.
در لیگ مربیان رفقای خود را انتخاب میکنند.
دوره رسول خادم اسم مرا خط زدند.
گاهی از ورود به کشتی پشیمان میشوم.
مصاحبه
محسن وظیفه
همیشه مربیان سازنده در کشتی کمتر دیده شدهاند. کشتیگیران ساخته میشوند و سکوهای قهرمانی را یکی پس از دیگری فتح میکنند اما کمتر کسی میداند که این کشتیگیر کجا و توسط چه کسی کشف و ساخته شد تا به عنوان یک کشتیگیر ملی مطرح شود.
یکی از این مربیان که توانسته قهرمانان زیادی را برای کشتی بسازد، رسول دهقاننژاد است. مربی که در اسلامشهر فعالیت میکرد و توانست از این خطه حسن رحیمی را به کشتی دنیا معرفی کند.
کسی که توانست به مدال برنز المپیک برسد و مدال طلای جهان را کسب کند اما تا این اندازه که حسن رحیمی معروف شد و مربیان ملی و فدراسیون پز مدال او را دادند، نامی از رسول دهقاننژاد برده نشد.
مربیانی که در تیم ملی بودند، بارها پاداش گرفتند که البته نوش جانشان اما این سؤال همیشه وجود داشته که سهم مربی سازنده از مدالآوری شاگردش چه بوده؟ سؤالی که حالا دهقاننژاد جواب دردناکی برای آن دارد: «خانهام را فروختم تا خرج خانهام را بدهم و شرمنده زن و بچهام نباشم.»
از این جوابهای دردناک، دهقاننژاد در مصاحبهاش کم ندارد.
مدت زیادی است که از شما خبری نیست. این روزها را چگونه سر میکنید؟
متأسفانه همه باشگاهها به خاطر کرونا تعطیل شده و به خاطر حفظ جان مردم و کشتیگیران سعی کردیم تمام پروتکلها را رعایت کنیم.
با این وضعیتی که کرونا به وجود آورده و کاهش علاقهمندان به کشتی در سالهای گذشته شرایط سختی در انتظار ورزش اول ایران است.
خب طبیعی است. سالها توجه به کشتی کم شده و همین باعث شده تا مردم دیگر رغبتی برای حضور در کشتی نداشته باشند و حالا با این تعطیلی به خاطر کرونا کشتی اندک هوادارانش را از دست میدهد.
فکر میکنید چرا علاقه مردم به کشتی کم شده است؟
دلایل متعددی در این مورد وجود دارد. اولین عاملش این بود که فشار اقتصادی اجازه نمیدهد، مردم به سمت ورزش کشتی بروند. ورزش سخت و کم درآمد و البته الان پرهزینه اما فکر میکنم مهمترین دلیل نوع برخورد با قهرمانان این رشته باشد.
یعنی با قهرمانان برخورد خوبی نمیشود؟
شما شرایط زندگی بسیاری از قهرمانان کشتی را ببینید متوجه میشوید که بعد از دوران قهرمانی شرایط خوبی ندارند. مردم هم وقتی نوع برخورد با قهرمانان را میبینند بیخیال کشتی میشوند.
در کنار این عوامل که البته درست هم هست، دلیل دیگری هم در کمتر شدن علاقهمندان به کشتی میبینید؟ به هر حال کم شدن جمعیت فعال در کشتی به دغدغه مهم علیرضا دبیر تبدیل شده است.
در کنار مواردی که در بالا عرض کردم باید ورود برخی از رشتهها را در کمتر شدن علاقهمندان به کشتی مدنظر قرار داد. رشتههایی که درآمد دارند و البته شاید عوارض کمتری هم داشته باشند. مصدومیت کمتر و در کنارش درآمد بیشتر و آینده بهتر باعث میشود میزان رغبت به کشتی کمتر شود اما همچنان اعتقاد دارم بیتوجهی به قهرمانان و مربیان سازنده باعث بیانگیزگی شده و این مهمترین دلیل در نزول کشتی است.
پس دبیر حق دارد که بگوید به زودی کشتی از بین میرود.
از بین که نمیرود؛ تحت هر شرایطی کشتی میماند چون سرمایههای زیادی هستند که علاقه هم دارند اما بیانگیزگیهای زیاد باعث شده خیلی از مربیان که با عشق و علاقه کار میکردند کشتی را رها کنند و ورودی به کشتی کم شده باشد اما تعطیل نمیشود.
اگر کشتی تعطیل نشود هم خیلی ضعیف میشود.
خیلی ضعیف شده است. شما الان ترکیب تیم ملی کشتی آزاد را ببینید. به جز حسن یزدانی کدام کشتیگیر دیگر را داریم که بوی طلای المپیک را بدهد؟ جای حسن رحیمی و مهدی تقوی که رفتند کشتیگیر نداریم که مثل آنها باشند.
وضعیت کشتی باید به نحوی باشد که بین کشتیگیران در هر وزن رقابت به وجود بیاید اما الان هیچ وزنی در ترکیب تیم ملی به این شکل نیست.
البته خدای نکرده نمیخواهم عملکرد کسی را زیر سؤال ببرم، همه نفرات حاضر در ترکیب تیم خوب هستند. کشتیگیر خوب زیاد داریم اما کشتیگیری که فوقالعاده باشد و بوی طلا بدهد بسیار کم هستند.
دلیل این همه افت را در چه میدانید؟
بیتوجهی به مربیان سازنده مهمترین دلیل است. مربیانی داشتیم که چند دوره مسابقات جهانی رفتند، برخی از آنها دو دوره المپیک حضور داشتند اما الان در خانه خوابیدهاند و کاری برای کشتی نمیکنند.
برخی از مربیان در خارج زندگی میکنند اما به وقتش میآیند پولشان را میبرند کاری هم به سازندگی برای کشتی ندارند. در واقع در سالهای گذشته برای افراد سرمایهگذاری کردهاند نه برای کشتی. در این بین مربیان سازنده هم با کمترین درآمد به دنبال ساختن قهرمان هستند. به نظر شما چقدر میتوانند کار کنند؟
یکی از سؤالها این است که الان درآمد شما چقدر است؟
در حال حاضر هیچ چیز. مدتهاست که کرونا باشگاهها را تعطیل کرده و عملاً درآمدی وجود ندارد. قبل از آن هم چیزی نبود که بتوان اسمش را درآمد گذاشت.
در این مدت کسی پیگیر وضعیت زندگی شما نشد؟
در این یک سال یک نفر زنگ نزد حالی از ما بپرسد.
یعنی فدراسیون پیگیر نبود که شما چه میکنید؟
فدراسیون جای خود. باید سراغ ما را هیأت کشتی تهران میگرفت اما یک بار زنگ نزدند ببینند که در چه وضعیتی قرار داریم. همین الان کشتیگیرم امیرحسین مقصودی در اردوی تیم ملی است اما کسی سراغی از من نمیگیرد. البته من فقط یک نمونه هستم. امثال من بسیار هستند.
پس چطور زندگی خود را اداره کردید؟
خانهام را فروختم تا خرج زندگیام را در این یک سال کرونایی بدهم.
واقعا؟
بله. یکی دیگر از مربیان را میشناسم که ماشینش را فروخته تا شرمنده زن و بچهاش نباشد.
چرا در لیگ برتر مربیگری نکردید؟ قرار بود پول لیگ به جیب مربیان سازنده کشتی برود.
لیگ برتر کشتی توسط چند مربی دست به دست میشود. این مربیان هم به دنبال افرادی میروند که با آنها رفیق هستند؛ به سراغ من و امثال من که نمیآیند. البته باید از فدراسیون تشکر کرد که لیگ را برگزار کرد. به هر حال شرایط سختی بود اما با این حال پول به مربیان و کشتیگیران رسید و این در شرایط فعلی کار مهمی بود.
اما شما که سودی نبردید؟
سود که نه در این شرایط مجبور شدیم در باشگاه را هم به خاطر چند کشتیگیر باز کنیم و سلامتی خودمان را هم به خطر بیندازیم.
چرا کمتر در لیگ برتر دیده شدید؟
هیچ وقت نبودیم، عرض کردم که کار در لیگ برتر اینگونه بوده که یک نفر میآید و بقیه رفقایش را هم دور خودش جمع میکند. ما هم تماشاگر هستیم.
با این وضعیت خیلی از مربیان مثل شما بیخیال کار سازندگی میشوند.
ما پوستکلفت هستیم که ماندیم؛ خیلیها رها کردند و رفتند. به خیلی از مربیان هم که آمدند کنارم کار کنند گفتم که در کشتی خبری نیست و شما باید به فکر آینده خودتان باشید.
چرا همیشه مربیان سازنده مظلوم واقع میشوند؟
خب برنامه مدونی برای این کار وجود نداشته. رسول خادم برای مربیان سازنده خیلی زحمت کشید اما در دوره او هم اتفاقات بدی رخ داد. واقعاً برخی از رؤسای فدراسیون فکر میکنند که مربیان باید صلواتی کار کنند اما وقتی رسول خادم برای مربیان سازنده پاداش تعیین کرد، کار مهمی بود.
خادم برای مربیان سازنده که کشتیگیرانشان در مسابقات جهانی مدال کسب میکردند پاداش تعیین کرده بود.
الان هم باید این کارها را انجام بدهند یا حقوق ماهیانه تعیین کنند. اینها انگیزه ایجاد میکند اما واقعا کافی نیست. البته این طرح رسول خادم هم خوب اجرا نشد.
بعد از المپیک ریو مراسمی را رسول خادم برگزار کرد. از من، حسین نقیبی و همت مسلمی هم دعوت کرد که به عنوان مربی سازنده حضور داشته باشیم. فکر کردیم قرار است تقدیر ویژهای داشته باشند اما بیشتر شبیه توهین بود تا تقدیر.
چرا؟
در این مراسم مربیان تیم ملی هم حضور داشتند که از آنها هم تقدیر شد. به من و دو مربی سازنده دیگر هم یک سکه دادند. در مقابل، مربیان تیم ملی که پاداش وزارت ورزش و دولت را هم گرفته بودند در این مراسم دوباره سکه گرفتند! یک سکه برای مربیان سازنده توهین بزرگی بود. خیلی از این وضعیت ناراحت شدم.
باید اعتراض میکردید.
مشکل یکی دو تا نبود که بخواهیم به آن اعتراض کنیم. فکر میکنید اعتراض میکردیم درست میشد؟ همان سال اداره کل ورزش و جوانان تهران چون حسن رحیمی تنها مدالآور کشتی تهران بود، قصد داشت از من تقدیر کند. نامه زدند به هیأت که مربی سازنده حسن رحیمی را معرفی کنید. هیأت مرا به فدراسیون معرفی کرد اما اسمم را در فدراسیون خط زدند. پاداش 20 میلیون تومانی اداره کل را فدراسیون تقدیم به مربی ملی کرد که الان در آمریکا زندگی میکند. این کارها انگیزهها را از بین میبرد. هر کشتیگیری وضعیت این روزهای مرا ببیند عمراً دیگر به سراغ کشتی نمیآید. بنابراین راه کمک به کشتی همین است که حواسشان به من و امثال من باشد که بعد از این همه سال مجبور به فروش خانهام نشوم.
با این وضعیت بعید است از سالن شما یکی مثل حسن رحیمی بیرون بیاید!
15 سال دیگر هم مثل حسن رحیمی پدید نمیآید. کشتیگیرانی مثل رحیمی، سوریان و دبیر چند دهه یک بار رو میشوند.
از کار کردن در کشتی پشیمان نشدی؟
چرا گاهی اوقات پشیمان میشوم. درست است که هر چه دارم از کشتی دارم اما هر چیزی هم که ندارم از کشتی بوده. برای خیلیها زحمت کشیدم اما بعد که متوجه ذات آنها شدم از زحمتی که کشیده بودم پشیمان شدم. تا وقتی قهرمان نساخته بودم انگیزه دیده شدن داشتم اما حالا سالهاست که انگیزههایم فرق کرده است. از خودم میپرسم بعد از این همه کار کردن و این همه کشتیگیر ساختن الان کجای زندگی هستم؟
صحبت حسن رحیمی شد. نظرتان درباره بازگشت این کشتیگیر به عرصه قهرمانی را میخواستم بدانم.
حسن رحیمی در حال محک زدن خودش است. 32 سال دارد و شاید الان میخواهد دوباره برگردد. تصمیم شخصی گرفته دوباره به کشتی برگردد. اینکه کی و کجا را نمیدانم.
فکر میکنید این تصمیم به سودش باشد؟
سؤال سختی است. به هر حال حسن رحیمی را کشتیگیر کار بلدی میدانم و الان هم اینقدری تجربه دارد که بتواند خودش برای خودش تصمیم بگیرد. تنها نگرانی من از بازگشت دوباره او به میادین این است که ورزش حرفهای خیلی بیرحم است.
حسن رحیمی، علیرضا حیدری و علی دایی هم ندارد. وقتی ببازید همه گذشته پر افتخار شما را فراموش میکنند. حتی وقتی ببازید میگویند که بردهای قبلی هم الکی بوده.
این بزرگترین خطری است که حسن رحیمی را تهدید میکند.
گسترش حمل و نقل پاک؛ راهبرد اصلی مدیریت شهری
سید مناف هاشمی با اشاره به کسب مقام نخست در جایزه جهانی خشت طلایی بر توسعه دوچرخهسواری تأکید کرد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گسترش حمل و نقل پاک بهویژه دوچرخه و مترو را راهبرد اصلی مدیریت شهری خواند و گفت: «برای رسیدن به دو هدف مهم کاهش ترافیک و آلودگی هوا، نیازمند ادامه دو رویکرد توسعه سامانههای حمل و نقل پاک و اولویت دادن به پیادهمحوری و پرهیز از خودرومحوری هستیم.» سید مناف هاشمی که در حاشیه برگزاری مراسم پایانی جایزه خشت طلایی سخن میگفت، با ابراز خوشحالی از اینکه برنامههای توسعه دوچرخهسواری در شهر تهران مورد توجه هیأت داوران جایزه بینالمللی خشت طلایی نیز قرار گرفته، گفت: «گسترش دوچرخهسواری در شهر تهران یکی از راهکارهای اساسی است که با ترویج استفاده از آن به عنوان یک مد حمل و نقلی پاک میتواند بر کاهش مشکلاتی مثل مصرف سوختهای فسیلی، انتشار گازهای گلخانهای، ترافیک و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و آلودگیهای صوتی و بصری و تضمین سلامت شهروندان اثرگذار باشد.»
معاون شهردار تهران ادامه داد: «با توجه به سیاست کلان مدیریت شهری که دادن فضای بیشتر به انسانها و پیادهمحوری در شهر است، پیشبرد هماهنگ مدهای حمل و نقلی، گسترش حمل و نقل پاک، تکمیل مترو، خرید اتوبوس و موتورسیکلت برقی، جایگزینی و نوسازی ناوگان فرسوده و ترویج استفاده از سامانههای غیرموتوری بهویژه در سفرهای با مسافت کوتاه از برنامههایی است که در معاونت حمل و نقل در حال اجراست.»
دکتر هاشمی با قدردانی از حمایتهای شهردار تهران از توسعه دوچرخهسواری گفت: «هدف نهایی ما افزایش تعداد دوچرخهسواران و حجم سفر با دوچرخه در شهر است. میخواهیم با تشویق به سفر با دوچرخه، در شهروندان تغییر رفتار ترافیکی ایجاد کنیم. امروز در تهران حدود 250کیلومتر مسیر دوچرخهسواری ایجاد شده و شاهد برگزاری همایشها، کمپینهای مختلف و... در حوزه دوچرخهسواری هستیم. اکنون سهم سفر با دوچرخه به یک درصد نزدیک شده و با اجرای دقیق برنامهها طبق سند توسعه دوچرخهسواری، قصد داریم این میزان را به 5/1 درصد در سال 1401برسانیم.»
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به کسب مقام دوم پروژه مطالعات تعیین معابر مستعد برای اجرای طرح پارک حاشیهای در پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی اشاره کرد و ادامه داد: «مدیریت پارک حاشیهای در شهر تهران با دو هدف توزیع عادلانه پارک خودرو بین شهروندان و کاهش تقاضای سفر درونشهری اجرایی میشود.»
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اهمیت ساماندهی پارکینگهای حاشیه خیابانها گفت: «با اجرای کامل طرح پارک حاشیهای در تهران، حاشیه خیابانها با قوانین و مقررات صحیح و عادلانه مورد استفاده شهروندان قرار میگیرد؛ در حالی که پیش از این، گاهی یک جای پارک به مدت یک روز اشغال میشد.»
سید مناف هاشمی با بیان اینکه اجرای طرح پارک حاشیهای در مناطق مرکزی تهران در حال انجام است، افزود: «برای هوشمندسازی فضاهای پارک خودرو سه شرط را مد نظر قرار میدهیم؛ یعنی فضاهای جای پارکی هوشمندسازی میشوند که در بازههای زمانی متغیر، میزان تقاضا بیشتر از عرضه باشد. از طرفی، کمتر از ۵۰ درصد فضای پارک، مسکونی باشد؛ یعنی اماکن غیرمسکونی در آن معبر بیشتر وجود داشته باشد و همچنین این طرح تنها در خیابانهای اصلی و جمعکننده و نه خیابانهای محلی اجرایی میشود.»
خبر
تخلفات صدور مجوز بررسی میشود
کارگروه ویژه برای واردات موتور
سرپرست فدراسیون اتومبیلرانی از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی تخلف در اعطای مجوزهای واردات موتورسیکلت و ساماندهی این موضوع خبر داد. محمدرضا مقصودلو درباره موضوع تخلف در صدور مجوز واردات موتورسیکلت به افرادی غیر از قهرمانان ورزشی این رشته، گفت: «در این باره کارگروهی را تشکیل دادیم تا به بررسی این موضوع و همچنین حل مشکل ترخیص موتورسیکلت ورزشکاران از گمرک بپردازد. در این کارگروه مشخص میشود که چه افرادی مستحق گرفتن مجوز برای واردات موتورسیکلت بودهاند و همچنین قرار است از این پس صدور مجوز برای واردات موتورسیکلت تنها با تأیید این کارگروه و فقط به قهرمانان ورزشی این رشته اختصاص داده شود.» سرپرست فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری ادامه داد: «یکسری از قهرمانان ما با وجود شایستگی در گرفتن مجوز واردات موتورسیکلت، تمکن مالی لازم را ندارند اما سعی ما در کارگروه این است که به هر شکل ممکن موتورسیکلتهای وارداتی در نهایت در اختیار ورزشکاران قرار گیرد و دست دیگر افراد از آن کوتاه شود. از این پس برای صدور مجوز مدارک ورزشکاران به صورت دقیق در کارگروه مورد بررسی قرار میگیرد و در صورت تأیید، مجوز صادر میشود.»
او در پاسخ به اینکه هر کدام از قهرمانان چند مرتبه میتوانند مجوز واردات موتورسیکلت دریافت کنند، گفت: «قهرمانان ما هر ۲ سال یک بار میتوانند برای گرفتن مجوز واردات یک موتورسیکلت اقدام کنند. بعد از ۲ سال استفاده از موتورسیکلت میتوانند آن را بفروشند و موتور دیگری را وارد کنند. ما با تشکیل این کارگروه کاری خواهیم کرد که مجوز فقط به قهرمانان داده شود و آنها سودش را ببرند.»
مقصودلو در پاسخ به این سؤال که گفته میشود چه تعداد مجوز واردات موتورسیکلت به افراد غیر از قهرمانان داده شده، گفت: «این مباحث باید در کارگروه مورد بررسی قرار گیرد که اولین جلسه آن شنبه برگزار میشود. در این کارگروه نمایندگانی از حوزههای مختلف حضور دارند و قطعاً تمامی مسائل را بررسی میکنند. ما یوزر پسورد سیستمی که نشان دهد چه کسانی مجوز گرفتهاند را نداشتیم که این مشکل با هماهنگیهای لازم حل شد و انشاءالله مورد بررسی قرار میگیرد.» او در پایان تأکید کرد که در رابطه با اتفاقهای قبل از 29 آذر ماه – که او سرپرست این فدراسیون شده – نسبت به هیچ موضوعی پاسخگو نیست.
پایان لیگ برتر والیبال زنان با قهرمانی سایپا
آخرین روز از مسابقات لیگ برتر والیبال زنان با برتری سایپا و ذوبآهن و در نهایت قهرمانی سایپا به پایان رسید.
در جریان بازیهای روز آخر، ذوبآهن ۳ بر صفر مقابل شهرداری قزوین به برتری رسید و نایبقهرمان شد.
در آخرین بازی هم سایپا و پیکان به مصاف هم رفتند. سایپا که پیش از این قهرمانیاش در لیگ قطعی شده بود، موفق شد در آخرین بازی خود پیکان را از پیش رو بردارد تا بدون باخت قهرمانی را جشن بگیرد. در جدول ردهبندی سایپا قهرمان شد. ذوبآهن، پیکان و شهرداری قزوین دوم تا چهارم شدند. تیمهای سروقامتان بابل، اکسون، خجسته اسلامشهر و ستارگان فارس هم عناوین پنجم تا هشتم را به دست آوردند. معصومه ابتکار معاون رئیسجمهوری در امور زنان و خانواده و طاهره طاهریان نایب رئیس اول کمیته ملی المپیک، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، فریبا محمدیان نایب رئیس زنان و مهناز شاددل مشاور امور بانوان در سالن حضور داشتند.
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|
ویژه نامه | آرشیو